|
کدخبر: 47953

کارگران بازنده اصلی گرانی ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درحال‌حاضر بسیاری از کارگران با حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی زندگی خود را اداره می‌کنند که این امر صدمات بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه دارد و راندمان کار کارگران و کیفیت کالاها را کاهش می‌دهد.

گسترش نیوز - سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش حقوق کارگران، گفت: در شرایطی که نرخ کالاهای تولیدی هر روز افزایش پیدا می‌کند باید بخشی از این افزایش صرف بالا بردن دستمزد کارگرانشود. متاسفانه در امسال علیرغم افزایش چشمگیر نرخ کالاهای تولیدی مانند لوازم خانگی حقوق کارگران تغییری نکرده است.

kargar123.jpg

نماینده مردم سومر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه بخشی از افزایش نرخ کالاهای تولیدی به دلیل گرانی نرخ مواد اولیه ایجاد شد اما تولید‌کنندگان و سوداگران نیز از این گرانی بی‌نصیب نبودند و توانستند سودهای کلانی به‌دست آورند در این شرایط فقط سر کارگران بی‌کلاه ماند حقوقشان علیرغم کاهش ارزش پول ملی افزایش پیدا نکرد.

واسطه گری‌ها باعث افزایش هر روزه نرخ کالاها می‌شود

وی اظهار کرد: درحال‌حاضر بسیاری از کارگران با حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی زندگی خود را اداره می‌کنند که این امر صدمات بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه دارد؛ از یک سو سطح زندگی خانواده‌ها تنزل پیدا می‌کند و از سوی دیگر راندمان کار کارگران کمتر شده در نتیجه روز به روز از کیفیت کالاها کاسته می‌شود.

اگرچه بخشی از افزایش نرخ کالاهای تولیدی به دلیل گرانی نرخ مواد اولیه ایجاد شد اما تولید‌کنندگان و سوداگران نیز از این گرانی بی‌نصیب نبودند و توانستند سودهای کلانی به‌دست آورند در این شرایط فقط سر کارگران بی‌کلاه ماند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واسطه گری‌ها باعث افزایش هر روزه نرخ کالاها می‌شود، خاطرنشان کرد: سوداگران کالاها را می‌خرند و یک شبه بدون دلیل خاصی نرخ آن را افزایش می‌دهند. خودرو یکی از کالاهایی است که قیمتش تحت تاثیر واسطه‌گری‌ها به ۴۸ میلیون رسید.

افزایش لجام گسیخته نرخ خودرو را باید در نقش دلالان جست‌وجو کرد

حسینی‌کیابا بیان اینکه علت اصلی افزایش لجام گسیخته نرخ خودرو را باید در نقش دلالان جست‌وجو کرد، گفت: در چنین شرایطی دستگاه‌های نظارتی می‌توانند از جولان سوداگران جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که از تصدی افراد متخلف در مناصب اجرایی جلوگیری شود هیچ مسئولی به دنبال سوء استفاده از قدرت نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورتی که با گرانفروشی و کم فروشی با جدیت برخورد شود افراد سودجو از شرایط سوءاستفاده نمی‌کنند؛ به طور مثال مغازه و محل کسب فرد خطاکار را پلمب و اعلام شود تا ده روز این مکان به فرد دیگری واگذار می‌شود در این صورت هیچ فردی به سراغ تخلف نمی‌رود و کالاها با نرخ مناسب و معقول در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها