|
کدخبر: 47074

موافقت با استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد و گفت: سازمان اداری و استخدامی با استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش و پرورش موافق است.

گسترش‌نیوز: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش مدرسه ایرانی - معماری ایرانی که در یزد در حال برگزاری است، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: مراحل اداری را طی کردیم و تخصیص آن به خزانه رفته است؛ ان‌شاءالله تا آخر سال قولش را دادند که پرداخت کنند و شامل بخشی از مطالبات فرهنگیان است.

bathaiii.jpg

وی افزود: این مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان است که شامل حقوق نیروهای خرید خدمات و بخشی از حق‌التدریس معلمان شاغل است که متأسفانه حدود یکسال است که پرداخت نشده است و همچنین حقوق نیروهای خارج از کشور است که البته ارز را گرفتیم و منتظر اعتبارات ریالی هستیم و در نهایت بخشی از حق‌الزحمه امتحانات را نیز شامل می‌شود.

بطحایی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره استخدام جدید در آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه سازمان اداری و استخدامی کاملا همسو با نیازهای آموزش و پرورش است و تاکنون به مانعی برنخوردیم.

وی ادامه داد: رقم ۵۵ هزار نفر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی مورد قبول است که البته یک بخش برای ماده ۲۸ و بخشی هم از طریق کنکور و دوره‌های ۴ ساله است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در سال آینده گفت: با همت دولت و عنایت نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه، اعتبارات بسیار خوبی را تا آنجایی که مقدورات اجازه می‌داد برای بخش عمرانی آوزش و پرورش پیش‌بینی کردند.

وی اضافه کرد: تا آنجایی که بنده مطلع هستم، بیش از ۳ برابر اعتبارات سال جاری در بخش عمرانی اختصاص می‌یابد که البته هنوز نتیجه نهایی در اختیار ما قرار نگرفته است؛ امیدواریم امسال، سال پررونقی را در زمینه فضاهای آموزشی و حل مشکل مدارس غیرایمن و تجهیزات نامناسب برداریم.

بطحایی ادامه داد: سال جاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی آموزش و پرورش بود که رشد ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل داشتیم و بیش از ۱۱۰ درصد تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین خیرین پا به پای دولت حرکت کردند و ۵۰ درصد از اعتبارات مدرسه‌سازی را تقبل کردند که از آنها سپاسگزاریم.

منبع: فارس

ارسال نظر