|
کدخبر: 46134

گسترش‌نیوز به بهانه نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی بررسی می‌کند:

تازه‌های صنایع آموزشی را در نمایشگاه ببینید

یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی، فناوری‌های آموزشی است. بازدید از محصولات و فناوری‌های جدیدی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود ۴ فایده به همراه دارد.

گسترش‌نیوز: به ایام برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته نزدیک می‌شویم. همان‌طور که از عنوان این نمایشگاه برمی‌آید یکی از شرکت‌کنندگان اصلی، صنایع آموزشی وابسته هستند. این گروه از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های مشابهی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند تجهیزات و فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را ارائه می‌کنند. حضور در نمایشگاه آموزشی که فعالان صنعت آموزش هم در آن حضور داشته باشد ۴ فایده مهم دارد. شایان‌ذکر است که این نمایشگاه ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

fanavary1.jpeg

به‌روزرسانی فناوریک

در نمایشگاه‌های آموزشی معمولا تعداد زیادی از متخصصان عرصه آموزش سخنرانی می‌کنند. بازدیدکنندگان این نمایشگاه‌ها فرصت دارند به سخنرانی‌های آنها گوش کنند، شاهد رونمایی از تازه‌ترین محصولات شرکت‌های تولیدکننده باشد و سوالاتی که در رابطه با فناوری‌های جدید دارند را مطرح کنند. به‌عنوان‌مثال مدیر فلان مدرسه که می‌خواهد به زمره مدارس دیجیتال بپیوندد یا بخش آموزش دیجیتال را در واحد آموزشی خود راه‌اندازی کند می‌‌تواند به‌صورت رایگان از مشاوره شرکت‌ها و متخصصان آنها استفاده کند و پاسخ سوالات خود را بگیرد. همین سوال و جواب‌ها ممکن است نگاه و شیوه عمل مدیران و پرسنل مدارس را دگرگون کنند.

لذت‌بخش کردن یادگیری

شرکت در این قبیل نمایشگاه‌ها باعث می‌شود از فناوری‌های نوینی که در عرصه آموزش پدیدار شده‌اند مطلع شوید. تجهیز مدارس و واحدهای آموزشی دولتی و خصوصی به‌نوبه خود می‌تواند تجربه یادگیری را برای دانش‌آموزان لذت‌بخش‌تر کند، عملکرد آموزشی آنها را بهتر کند و درنهایت رضایت والدین را افزایش دهد.

تماس فیزیکی

در حوزه تعلیم و تربیت، نمایشگاه برای این برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان بتوانند محصولات جدیدی که به نمایش گذاشته می‌شود را از نزدیک ببینند، لمس کنند و نحوه استفاده از آن را آزمون کنند. به‌عنوان‌مثال مدیر یک مدرسه می‌توانند در کلاس‌های هوشمندی که تدارک دیده می‌شود حاضر شود و با اقلامی که در این کلاس‌ّها استفاده می‌شود آشنا شود.

fanavary3.jpg

تجربه‌ای لذت‌بخش

مشاهده و بازدید از تازه‌های فناوری ذاتا خوشایند است و کمتر کسی یافت می‌شود که از دیدن آخرین محصولات بازار لذت نبرد. نمایشگاه‌های آموزشی که با حضور فعالان صنایع آموزشی برگزار می‌شود معمولا محصولات خود را در تمامی مقاطع عرضه می‌کنند. در واقع بازدیدکننده این نوع نمایشگاه‌ها گزینه‌های تماشایی زیادی در اختیار خواهد داشت. فناوری به‌تنهایی و به‌خودی‌خود نمی‌تواند برای واحدهای آموزشی و دانش‌آموزان موفقیت بیافریند اما در صورت همراه شدن با عوامل دیگر موفقیت می‌تواند آنها را به زمره مدارس نسل آینده وارد کند.

ارسال نظر