|
کدخبر: 46054

مدیر موسسه پردیس خرد در گفتگو با گسترش‌نیوز:

نمایشگاه دستاوردها، فرصتی برای هنرستان‌ها

به اعتقاد موسس و مدیر موسسه پردیس، هنرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند و پوشش رسانه‌ای چندانی دریافت نمی‌کنند. سارا عزت‌پور می‌گوید نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی فرصتی است که می‌توان از آن برای بیان اهمیت و جایگاه هنرستان‌ها در بازار کار بهره‌برداری کرد.

گسترش‌نیوز: عکاسی، طراحی لباس، نقشه‌کشی و اغلب رشته‌هایی که در هنرستان‌ها تدریس می‌شوند عمدتا کاربردی هستند و دانش‌آموختگان این قبیل رشته، در صورت دریافت آموزش‌های باکیفیت و استاندارد می‌توانند بسیار زودتر از رشته‌های دیگر وارد بازار کار شوند. سارا عزت پور، موسس آموزشگاه پردیس خرد ضمن بیان این مطلب به معرفی این مجتمع آموزشی پرداخت و اظهار داشت: به‌جرئت می‌توان گفت که مجتمع خرد، تنها مجتمعی است که فقط دانش‌آموزان هنرستانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. مجتمع در دو مقطع کاردانی و کارشناسی، به هنرآموزان آموزش می‌دهد و آنها را برای کنکورهای مرتبط آماده می‌کند.

PARDIS1 (2).jpg

اشتغال‌آفرینی را جدی گرفته‌ایم

موسس پردیس در ادامه، اصول آموزشی این موسسه را بیان کرد و گفت: سعی کرده‌ایم که در چارچوب اصول سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش کار کنیم. مدیریت مجموعه علاوه بر جنبه‌های آموزشی و زیباشناختی به بعد تربیتی هنرآموزان خود توجه داشته و خوشبختانه در تمام این زمینه‌ها عملکرد درخشانی داشته است.

عزت‌پور در ادامه به یکی دیگر از ابعاد مهم این مجتمع اشاره کرد و گفت: مجتمع خرد به بحث آموزش بسنده نکرد و سعی کرده در زمینه اشتغال و اشتغال‌آفرینی هم فعال و نوآور باشد. ما به‌صورت رایگان از هنرستان‌ها، کارآموز می‌گیریم و در حوزه‌هایی مثل صنایع‌دستی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و دست‌سازه‌های آنها را در نمایشگاه‌هایی که برای همین موضوع دایر می‌کنیم به فروش می‌رسانیم. این دو خدمت رایگان است، هزینه آن توسط خود مجتمع پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای بابت آن از نوآموزان اخذ نمی‌شود.

PARDIS3.jpg

غیردولتی‌ها، پیشتاز در نوآوری

موسس مجتمع خرد پردیس در ادامه به بحث نوآوری و خلاقیت در بخش آموزش خصوصی پرداخت و تصریح کرد: مدارس و مراکز غیردولتی که در زمینه آموزش فعالیت می‌کنند در مقایسه با مدارس و مراکز دولتی، نوآورتر هستند. دست بخش خصوصی بازتر است. دلیل اصلی نوآورتر بودن بخش خصوصی آن است که مدیر فلان مدرسه یا مرکز مهارت‌آموزی دولتی، منابع مالی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد را ندارد. این مسئله باعث می‌شود که مدیران دولتی برای انجام هر ایده جدیدی به اخذ مجوز، نیاز داشته باشند. ما اعتبار و منابع مالی خود را داریم بنابراین می‌‌توانیم ایده‌های نو و مفید را عملیاتی کنیم.

به خلاقیت بها می‌دهیم

سارا عزت‌پور در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: موسسه ما همیشه به دنبال ایده‌های خلاقانه بوده است و سعی کرده از پرسنل خلاق و خوش‌فکر استفاده کند. مدیریت موسسه همه تلاش خود را کرده است که همواره، مطالب جدیدتری برای آموزش و عرضه به دانش‌آموزان خود داشته باشد. خوشبختانه زحمات موسسه به بار نشسته و امتیاز موسسه در ارزشیابی سالانه، همیشه بین ۹۵ تا ۱۰۰ بوده است. نمره امسال ما ۹۸ است. عملکرد خوب موسسه در ارزشیابی باعث شده است که مجوز فعالیت آن به‌جای یک سال، به مدت ۵ سال تمدید شود.

PARDIS2.jpg

موفقیت‌های خود را به نمایش می‌گذاریم

در بخش بعدی مصاحبه از موسس موسسه پردیس خرد درباره نحوه حضور این موسسه در نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی سوال کردیم. وی دراین‌باره اظهار داشت: پردیس خرد در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده، یک کلیپ تهیه کرده‌ایم و از طریق آن؛ فضا و حال و هوای کلاس‌ها، فعالیت‌ها، دستاوردها، دست‌سازه‌های دانش‌آموزان، طرح درس‌ها و فعالیت‌های پژوهشی را به نمایش عموم بازدیدکنندگان خواهیم گذاشت. خلاصه با دست‌پر به نمایشگاه می‌رویم و هر آنچه بر موفقیت‌ها و دستاوردهای پردیس خرد شهادت می‌‌دهد را عرضه خواهیم کرد.

PARDIS4.jpg

هنرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند

وی در تشریح فواید این نمایشگاه گفت: بدون شک نمایشگاه، به حال فعالان حوزه آموزش‌وپرورش مفید خواهد بود. بنده در کنار آموزشگاه‌داری، در حوزه آموزش‌وپرورش دولتی هم فعال هستم و همواره بر این اعتقاد بوده‌ام که این نمایشگاه فرصت خوب و ارزشمندی است و از طریق آن می‌توان بسیاری از مطالب گفته‌نشده درباره آموزش غیردولتی را با مردم به اشتراک گذاشت. متاسفانه هنرستانی‌ها، مظلوم واقع شده‌اند و هیچ پوشش رسانه‌ای دریافت نمی‌کنند. تاکنون ندیده‌ام که رسانه‌ای، اخبار و رویدادهای این بخش مهم از جامعه آموزش‌وپرورش ما را پوشش دهد. اکنون فرصت خوبی دست داده است که بتوان جامعه و به‌خصوص والدین و دانش‌آموزان را از اهمیت هنرستان و رشته‌های آن آگاه کرد. وقت آن رسیده است که بدانیم جامعه در کنار پزشک و مهندس به دانش‌آموختگان ماهر هنرستان‌ها هم نیاز دارد. انشالا می‌‌توانیم مهارت‌های کاربردی که در این بخش حساس آموزش داده می‌شود را به نحو احسن به نمایش بگذاریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها