|
کدخبر: 46015

نمایشگاه آموزشی چین/ جایی برای دیدن بهترین‌ها

برگزاری نمایشگاه‌ دستاوردهای مدارس غیردولتی فرصت خوبی است برای پرداختن به تجاربی که کشورهای دیگر در این زمینه داشته‌اند.

گسترش‌نیوز: کمتر صنف، صنعت و حوزه خدماتی پیدا می‌شود که نمایشگاه نداشته باشد. آموزش‌وپرورش و عرصه آموزش هم از این قاعده مستثنا نیست. بسیاری از کشورهای جهان سال‌هاست که روی این حوزه مهم، کار کرده‌اند. در نمایشگاه‌ها و رویدادهای آموزشی معتبری که در سراسر جهان برگزار می‌شود مهم‌ترین نوآوری‌ها، دستاوردها، فناوری‌ها و روش‌های نوین تدریس و آموزش به اشتراک گذاشته می‌شود. بر همین اساس برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته را که ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار می‌شود باید به فال نیک گرفت. نظر به نوپا بودن این نمایشگاه در کشورمان، استفاده از تجارب کشورهایی که به برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی شهره هستند می‌تواند مفید و آموزنده باشد. در همین راستا قصد داریم شما را با یکی از رویدادهای آموزشی معروف و معتبری که هرساله در چین برگزار می‌شود آشنا کنیم.

NAMAYESHGAHCHIN2.jpg

دو دهه برگزاری موفق

۱۹ سال از آغاز به کار نمایشگاه آموزشی چین (CEE) می‌گذرد. این نمایشگاه که توسط انجمن تبادلات آموزشی چین برگزار می‌شود نمونه‌ای از یک نمایشگاه موفق به شمار می‌آید. بازدیدکننده‌ای که از این نمایشگاه دیدن می‌کنند با جدیدترین نوآوری‌هایی که در عرصه آموزش رخ داده است آشنا می‌شود.

جایی برای دیدن آموزش آینده

در نمایشگاه سال ۲۱۰۷ که تقریبا همه کشورهای صاحب سبک جهان در آن حضور داشتند تجارب و فرصت‌های نوین آموزشی به معرض دید ۱۰۰ هزار بازدیدکننده قرار گذاشته شد. مدارس و دانشگاه‌های معتبر جهان تازه‌ترین دستاوردهای روش‌شناختی و فناوریک خود را در این رویداد به اشتراک می‌گذارند. برگزارکنندگان نمایشگاه ادعا می‌کنند که هر واحد آموزشی معتبری که می‌خواهد افق آموزش آینده را ببیند باید در این رویداد شرکت کند.

برگزارکننده نمایشگاه در این ۱۹ سال، سختگیر بوده و فقط بهترین‌ واحدهای آموزشی را پذیرفته است. به اعتقاد برگزارکنندگان نمایشگاه اگر چنین نباشد بازدید از نمایشگاه نمی‌تواند به حال شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان مفید باشد. معیارهای سخت‌گیرانه نمایشگاه جواب داده و برایش اعتبار و بازدید گستره به ارمغان آورده است. نمایشگاه می‌خواهد منبع معتبر کسب اطلاعات در حوزه تازه‌های آموزش باشد. طبق نظرسنجی به‌عمل‌آمده چیزی حدود ۷۰ درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه به اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت‌کنندگان نمایشگاه، اعتماد کامل دارند.

چین جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی بالایی دارد. شاخص‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌های چین رضایت‌بخش‌ است و روند روبه رشدی را طی می‌کند اما هیچ‌گاه جز سرآمدان آموزش جهان نبوده است. برگزارکنندگان این نمایشگاه امیدوار هستند با استمرار در برگزاری این رویداد، فاصله خود با کشورهایی که نظام آموزش‌وپرورشی موفقی دارند را به حداقل برسانند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها