|
کدخبر: 45959

دستگیری ۸ هزار متهم جرایم مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در هفته اخیر در مجموع هفت هزار و ۹۰۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر به خصوص طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند.

گسترش‌نیوز : ناصر اصلانی روز دوشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۶۹۱ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزار ۲۰۳ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و چهار هزار و ۴۴۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند همچنین ۵۵۳ نفر طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

اصلانی درباره کشفیات مواد مخدر و روانگردان در این مدت افزود: مجموع کشفیات هفته سوم بهمن، ۱۲ هزار و ۵۰۷ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم مواد کشف شده مربوط به تریاک به میزان ۱۰ هزار و ۲۵۴ کیلوگرم است که ۸۲ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

اصلانی گفت: همچنین از این میزان، هزار و ۸۲۷ کیلوگرم حشیش، ۸۴ کیلوگرم هروئین، ۲۴ کیلوگرم شیشه، ۲۴۶ کیلوگرم مرفین، سه هزار و ۱۵۹ عدد قرص روان‌گردان و ۶۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از سه هزار و ۱۵۹ عدد قرص روانگردان کشف شده در این مقطع زمانی، بیشترین تعداد با دو هزار و ۳۳۰ عدد مربوط به استان کرمانشاه است که نشان‌دهنده ۷۴ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته یاد شده است.

اصلانی اظهارکرد: ۸۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با سه هزار و ۲۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان و ۲۵.۷ درصد کشفیات کشور را دبر می‌گیرد همچنین سیستان و بلوچستان با دو هزار و ۷۲۹ کیلوگرم، تهران با دو هزار و ۳۴۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۸۱۸ کیلوگرم، بوشهر با ۷۷۷ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۱۸ کیلوگرم و گلستان با ۵۵۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته یاد شده ۶۰.۳ درصد است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: این میزان کشفیات طی ۹۳۳ فقره عملیات صورت گرفته و سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۴ کیلوگرم به ازای هر عملیات است.

اصلانی افزود: طی این مدت، ۱۲۱ دستگاه خودرو، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت، دو قبضه سلاح و ۲۲ دستگاه موبایل توقیف شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر