|
کدخبر: 45347

بارش گسترده برف و باران در هفته پیش‌رو‌

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است که در شهرهای صنعتی موجب کاهش کیفیت هوا شده است.

گسترش نیوز - امروز همچنین در جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید تداوم خواهد داشت.

tehranebarani.jpg

روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غر‌ب به کشور بارش در این مناطق آزاد می‌شود و در بعدازظهر جمعه به کل نوار غربی و دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل خزر گسترش می‌‌یابد.

روز شنبه با تقویت سامانه بارشی بارش‌ها در کل نیمه غربی کشور و همچنین به صورت پراکنده در شرق و شمال شرق و شرق سواحل خزر گسترش می‌یابد.

بیشینه بارش‌ها روز شنبه در جنوب ایلام، ‌لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس و غرب خلیج‌فارس است و بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

روز شنبه در شمال غرب کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و روز یکشنبه سامانه بارشی در شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور فعال است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود و روز دوشنبه با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به کل کشور غیر از شرق و شمال شرق می‌رسد؛ روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و مرکز خلیج‌فارس است، این سامانه سه‌شنبه در کل کشور فعال است و روز چهارشنبه از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمیته دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود و روز شنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است.

همچنین طی دو روز آینده آسمان رشت نیمه‌ابری در برخی ساعات بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و آسمان ساری هم طی دو روز آینده نیمه ابری است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۶۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا سیزدهم بهمن امسال ۱۳۰.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۴۴.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش امسال ۱۹۳.۸ درصد بیشتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۰۹.۲ میلی‌متر بوده است که بارش امسال ۱۹.۲ درصد بیشتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیستم سال زراعی متعلق به منطقه پاوه در استان کردستان به میزان ۲۰۳.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مد‌ت میانگین گرم‌ترین منطقه کشور میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۵ درجه سلسیوس و سردترین منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی به میزان منفی ۷.۳ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر