|
کدخبر: 43941

جزئیات ثبت‌نام فرهنگیان در شورای‌عالی آموزش

قائم مقام وزیر آموزش‌وپرورش گفت: از صبح امروز "شنبه ۲۹ دی" ثبت‌نام فرهنگیان برای عضویت در شورای‌عالی آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود.

گسترش‌نیوز: امیرعلی نعمت‌اللهی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره انتخاب سه نفر از فرهنگیان برای عضویت در شورای‌عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای‌عالی آموزش و پرورش رکن اصلی سیاست‌گذاری نظام تعلیم و تربیت کشور است که متشکل از ۲۲ نفر اعضای حقیقی و حقوقی است که برخی اعضای آن وزرا هستند، ریاست شورا با رئیس‌جمهور و نائب رئیس آن وزیر آموزش و پرورش است.

amozeshvparvaresh.jpg

وی افزود: برای نخستین بار در نظام تعلیم و تربیت با تدبیر وزیر آموزش و پرورش، سه نفر از همکاران ما از سراسر کشور بوسیله انتخابات معرفی می‌شوند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از صبح شنبه تعداد سه نفر از همکاران ما به این شیوه انتخاب می‌شوند، گفت: افرادی که واجد شرایط هستند یعنی دارای حداقل ۱۲ سال و حداکثر ۳۱ سال سابقه کار در مدارس و دارای مدرک فوق لیسانس هستند اعم از مدیران و معلمان - صرفاً همکاران آموزشی - می‌‌توانند به پورتال وزارت آموزش‌وپرورش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نعمت‌اللهی ادامه داد: ۱۲۵ هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری هستند و برای ثبت‌نام یک هفته فرصت دارند. در برخی استان‌ها ۳ نفر براساس افراد واجد شرایط، در برخی استان‌ها ۶ نفر و در برخی ۹ نفر انتخاب خواهند شد که لزوما حداقل یک نفر از آنها در هر استان باید از بانوان بوده و افراد انتخابی از هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نهایت ۱۴۷ نفر منتخب استانی در هفته‌های آتی در مرحله دوم در جلسه‌ای در تهران به صورت حضوری شرکت کرده و ۳ نفر منتخب اصلی مشخص می‌شوند که با معرفی وزیر آموزش‌وپرورش و حکم رئیس‌جمهوری آغاز به کار می‌کنند.

وی افزود: تنها همکاران آموزشی در مجموعه مدارس دولتی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

اصغر حصیری مسئول ستاد راهبری انتخابات نماینده معلمان در شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در مورد نحوه ثبت‌نام گفت: متقاضیان می‌توانند به پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به آدرس http: //medu.ir مراجعه کنند و با نصب اپیلیکیشن سینا بر روی تلفن همراه خود، به پنل انتخابات فرهنگیان در شورای‌عالی رفته و برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنند. راه دوم ثبت نام از طریق سایت http: //Sinarubik.ir است. داوطلبان با مراجعه به این سایت می‌توانند جهت نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها