|
کدخبر: 43669

میانگین حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه بندی چقدر می‌شود؟

با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبه‌بندی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در ماه است.

گسترش نیوز: حجت الله بنیادی با اشاره به اینکه با وجود ارائه گزارش‌های بودجه‌ای که به ظاهر نشانگر بهبود بودجه آموزش و پرورش هستند، شرایط مالی مدارس و معلمان هر سال بحرانی‌تر از سال قبل می‌شود، اظهار کرد:‌کمی دقت به اعداد و ارقام اعلامی بودجه ۱۳۹۸ آموزش و پرورش ناکافی بودن و غیرعملیاتی بودن تدوین بودجه پیشنهادی را به خوبی نمایان می‌‌کند.

moalem-dabestan.jpg

این پژوهشگر مسائل آموزش‌وپرورش گفت:‌ با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبه‌بندی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در ماه است. از طرفی اگر آموزش و پرورش با هر دلیل و توجیهی بتواند تعداد مشمولین رتبه بندی را از ۹۴۰ هزار نفر(کل پرسنل) به ۷۰۰ هزار نفر کاهش دهد بازهم میانگین افزایش حقوق برای هر معلم به طور میانگین کمتر از ۲۴۰ هزار تومان در ماه می‌شود. بنیادی بیان کرد: در شرایط تورمی سال جاری و به تبع آن تورم سال ۱۳۹۸، افزایش میانگین ۲۴۰ هزار تومان در ماه در هزینه‌های خانواده یک معلم بی تأثیر است. این بدین معنی است که در بهترین حالت و با اجرای رتبه بندی و احتساب افزایش ۲۰یا ۳۰درصدی سال ۱۳۹۸، میانگین حقوق معلمان در سال ۱۳۹۸نمی‌تواند بیشتر از چهار میلیون تومان در ماه شود. لذا اجرای طرح رتبه‌بندی به این صورت و با اعتبار دو هزار میلیارد تومان، تأثیر چندانی در انگیزش و معیشت معلمان نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها