|
کدخبر: 43421

اشتغالزایی بیش از یک میلیون نفر در کشور

عضو کمیسیون تلفیق مجلس به نقل از محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست روز شنبه این کمیسیون، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ایجاد اشتغال برای یک میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر را پیش‌بینی کرده است.

گسترش‌نیوز : فاطمه ذوالقدر با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، بهروز همتی رئیس کل بانک مرکزی و بیژن زنگنه وزیر نفت برگزار شد.

وی با اشاره به توضیحات نوبخت در این نشست، گفت: نوبخت ضمن ارائه توضیحاتی درباره کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بیان کرد که بر اساس این لایحه، ۱۴ میلیارد دلار برای تامین مایحتاج ۲۵ کالای اساسی و دارو در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

ذوالقدر افزود: به گفته نوبخت، هفت هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر عمومی شامل زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زیر نظر بهزیستی و غیره در بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده و بنا شده که در سال ۹۸ بر اساس بودجه، حقوق مددجویان افزایش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: نوبخت در این جلسه به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد که در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده که برای یک میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

ذوالقدر گفت: وزیر نفت نیز در این جلسه بیان کرد که با توجه به این که در دوران تحریم‌ها قرار داریم، فروش نفت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور کم شده و به ۱.۵ یک میلیون و نیم بشکه در روز رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه پیرامون نحوه و میزان تامین ارز مورد نیاز کشور توسط بانک مرکزی توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: در جلسه نوبت عصر امروز چهار موافق و چهار مخالف لایحه بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را مطرح می‌کنند.

وی در مورد زمان به رای گذاشتن کلیات بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: احتمالا کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور فردا یکشنبه به رای کمیسیون تلفیق گذاشته می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها