|
کدخبر: 42990

مخالفت نماینده مجلس با بودجه رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ۷ نکته در لایحه دولت درباره بودجه ۹۸ مغایر با برنامه ششم توسعه است گفت: متأسفانه بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان و خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و همچنین عدم شفافیت در اعتبارات شرکت ملی نفت و عدم نگاه ویژه به حقوق کارگران، بخشی از این اغفال دولت است.

گسترش‌نیوز: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس، گفت: متأسفانه ایثارگران و جانبازان در کشور دچار سرگردانی و مشکلات اساسی در خصوص بیمه خود هستند و کار این افراد را به دستگاه‌هایی ارجاع دادند که هیچ اطلاعی از رفع مشکلات آنها نداشته و توان هماهنگی لازم را ندارند.

HAJBABIE.jpeg

وی افزود: ۷ نکته از بودجه ۹۸ مغایر با برنامه ششم توسعه است که دولت متأسفانه با انداختن توپ در زمین مجلس از این موضوع غفلت کرده است.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان برخلاف برنامه ششم توسعه بوده و ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای این موضوع در لایحه بودجه ۹۸ اعلام شده در سقف دوم است، در حالی که ماده ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه درباره متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق در بودجه سال آینده رعایت نشده است. همچنین افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و دولت باید توضیح دهد که کسی با حقوق ۲۰ میلیون تومنی هم شامل این افزایش ۲۰درصدی می‌شود؟ و این میزان ۲۰ درصدی افزایش حقوق وی با فردی که حقوق یک میلیون تومانی می‌گیرد یکسان است؟

حاجی‌بابایی گفت: خصوصی‌سازی آموزش و پرورش در بودجه ۹۸ سیاه‌ترین نگاه به آموزش و پرورش است، ضمن اینکه عدم شفافیت در بودجه نفت علی‌رغم ادعای رئیس‌جمهور مبنی بر شفافیت بودجه سال آینده در حالی است که در زمینه بودجه شرکت ملی نفت، این عدم شفافیت کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: عدم توجه به متناسب‌سازی حقوق کارگران با توجه به برنامه ششم توسعه رعایت نشده است، همچنین عدم توجه به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه با توجه به مصوبات برنامه ششم هم رعایت نشده است، ضمن اینکه توجه به برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه بودجه باید یک‌پنجم این برنامه باشد، اما متأسفانه بودجه سال آینده کمترین شباهت به برنامه ششم توسعه دارد که امیدواریم مجلس بتواند این مواردی که بیان شد علی‌رغم همه سختی‌ها و به ویژه عنایت به بازنشستگان کشوری و لشکری و جهادگرانی که در سخت‌ترین شرایط در حال زندگی هستند بوده و مورد توجه آنها قرار گیرد و بهتر است رئیس‌مجلس در این خصوص نظارت بیشتری را بر این امور و فعالیت‌های کمیسیون تلفیق داشته باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر