|
کدخبر: 42968

وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد:

آغاز «رتبه‌بندی معلمان» بعد از ۵ سال

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ردیف مستقل در لایحه بودجه ۹۸ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: امروز با افتخار می‌گویم بعد از پنج سال که موضوع رتبه‌بندی مطرح بوده به مرحله عملیاتی شدن و آغاز رتبه‌بندی نزدیک می‌شویم.

گسترش‌نیوز : «سید محمد بطحایی» در ادامه جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس به سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان درباره اقدام این وزارتخانه برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص‌ها و شایستگی‌ها پاسخ داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پیگیری‌های نمایندگان در حصول این موضوع نتیجه بسیار موثری داشت به طوری که امروز با افتخار می‌گوییم بعد از پنج سال که موضوع رتبه‌بندی مطرح بوده خوشبختانه به مرحله عملیاتی شدن و آغاز رتبه‌بندی نزدیک می‌شویم.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین آثار رتبه‌بندی بر ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش است، ما زمانی که صحبت از رتبه‌بندی می‌کنیم منظور ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی در این وزارتخانه به عنوان مهم‌ترین رکن تحول در نظام آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رتبه‌بندی می‌تواند این زمینه و فضای مناسب را برای ارتقای کیفیت فراهم کند، البته در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام آموزش و پرورش هم این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته است

بطحایی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان بعد از آن که لایحه آن آماده و به دولت فرستاده شد با عنایتی که رئیس‌جمهوری به این موضوع داشت و همکاری مجدانه‌ای که سازمان برنامه و بودجه انجام داد، سرانجام در لایحه بودجه ۹۸ ردیف مستقلی برای آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این اختصاص ردیف مستقل در لایحه بودجه سال آتی مهم‌ترین گامی بود که برای این موضوع می‌توان برداشت و این اطمینان خاطر را پیدا کرد که بعد از سال‌ها رتبه‌بندی معلمان وارد مرحله عملیاتی خود می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد اگر بضاعت و مقدورات اجازه دهد و عنایب نمایندگان برای غنی شدن آن ردیف انجام شود، رتبه‌بندی معلمان نهایی می‌شود.

نمایندگان نیز با ۱۱۲ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر این پاسخ‌ها را قانع‌کننده دانستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها