|
کدخبر: 42731

پخش بوی نامطبوع در مناطق مرکزی پایتخت

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.

گسترش‌نیوز : در حالی که بویی مشمئز‌کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران اظهار کرد: هنوز منشاء بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط‌زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط‌زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

یک محقق حوزه زلزله و آتشفشان با اشاره به انتشار بوی ناخوشایند در تهران، گفت: این بو ناشی از گوگرد و فعالیت‌های آتشفشانی نیست.

دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی با اشاره به انتشار بوی نامطبوع، گفت: انتشار این بو که بوی نا مطبوعی است بیشتر به نظر می‌رسد که ناشی از زباله باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا بوی منتشر شده بوی گوگرد است یا خیر"، خاطر نشان کرد: این بو "گوگرد" نیست. من نیز این بو را استشمام کردم و هرگز بوی گوگرد حس نکرده‌ام. زارع همچنین در خصوص برخی ادعاها که بوی منتشر شده ناشی از فعال‌شدن آتشفشان دماوند است، تاکید کرد: من با بوی گوگرد آشنا هستم و بویی که هم اکنون در هوای تهران منتشر شده است، ربطی به فعال شدن آتشفشان ندارد.

برخی بر این ادعا هستند که این بو ناشی از انتشار گازهای گوگرد ناشی از فعالیت آتشفشانی است، به نحوی که طی چند ساعت اخیر کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران با هشتگ "بو و بوی مرموز" از مناطق مختلف تهران توییت کرده‌اند و از بوی نامطبوعی در شهر که شبیه بوی گوگرد است، خبر داده‌اند.

براساس آخرین پیگیری‌ها، گشت‌های آتش‌نشانی تهران در حال بررسی منشا بو بد در شهر تهران هستند و همزمان برخی منابع خبری دلیل این بو را نشت یکی از مراکز پالایشگاهی می‌خوانند.

همزمان برخی رسانه‌ها هم گمانه‌زنی کرده‌اند که دلیل این بو نامطبوع، شکستگی لوله‌های فاضلاب در مرکز شهر تهران است.

این در شرایطی است که نیروهای آتش‌نشانی و امدادی در تهران تشکیل جلسه مدیریت بحران داده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر