|
کدخبر: 42533

علت عقب‌ماندگی ۱۰ ماه حقوق کارگران شهرداری میاندوآب

شهردار میاندوآب گفت: حقوق معوقه کارکنان شهرداری مربوط به پیمانکاران قبلی است که با شهرداران گذشته قرارداد بسته بودند و زمانی که بنده شهرداری را تحویل گرفتم بیش از ۱۰ ماه حقوق این کارکنان عقب افتاده بود و ما پیمانکار قبلی را خلع ید کردیم.

گسترش‌نیوز : رسول ملکی، شهردار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: با برگزاری ۳ مرحله مناقصه با پیمانکار جدیدی قرارداد بسته شده و تلاش می‌کنیم به زودی مشکل این کارکنان هم حل شود.

وی به جذب نیروی جدید در شهرداری اشاره کرد و گفت: از آذر سال گذشته یک نفر هم در بدنه شهرداری بکار گرفته نشده و اسناد هم در کارگزینی شهرداری موجود است. میزان عوارض اخذ شده توسط شهرداری بر اساس قانون شهرداری‌های سراسر کشور و با اعمال تمام مصوبات شورای شهر انجام می‌شود و هیچ هزینه اضافی از شهروندان گرفته نشده است.

مهدی قهرمانی، فرماندار میاندوآب در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر میاندوآب گفت: چنانچه شهرداری از طریق پیمانکار حق و حقوق کارکنان شرکتی را پرداخت می‌کند باید به حسن انجام تعهدات پیمانکار نظارت کند و از پرداخت حقوق کارکنان توسط شرکت‌ها اطمینان حاصل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران به توانایی مالی پیمانکاران دقت کند، افزود: باید توان مالی پیمانکاران بررسی شود و در صورت تخلف این پیمانکاران هم بدون هیچ عذری نسبت به اجراییه وثیقه وی اقدام کرده و نباید کوتاهی شود.

احد غفاری، عضو شورای شهر میاندوآب نیز به ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری هم اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته در حق برخی کارکنان جفا شده است و معلوم نیست برخی با چه معیاری جذب شهرداری شده‌اند و عده‌ای بعد از گذشت چندین سال هنوز هم به عنوان نیروی شرکتی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم یکی از معابر شهری بنام مرحوم دکتر بهروز ثروتیان چهره ماندگار کشوری و مرحوم خیراله اسمعیلی شاعر انقلابی منطقه نامگذاری شود و همچنین ساخت ایستگاه شماره ۴ آتشنشانی در ساحل راست زرینه رود برای ارائه خدمات به اهالی آن مناطق ضروری به نظر می‌رسد.

مرتضی نجفی نایب رئیس شورای شهر میاندوآب در این جلسه به تصویب تبصره ۳ توسط شورای شهر در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: اعضای شورا برای اینکه توزیع خدمات شهری در تمام مناطق متوازن باشد و شرکت آب و فاضلاب بتواند فاضلاب کوی‌های واقع در دست راست زرینه رود را احداث کند این تبصره را مصوب کرد اما امروز شاهد هستیم که این مبالغ برای این امر هزینه نشده است.

در این جلسه شورای شهر با ۷ رای مصوب کرد شرکت آب و فاضلاب از مشترکان آب شهرستان ماهانه تا سقف ۳۰ هزار ریال تحت عنوان تبصره ماده ۳ اخذ و صرف ساخت شبکه فاضلاب در مناطقی که فاقد فاضلاب شهری هستند کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها