|
کدخبر: 41583

بطحایی: معلم باید به پژوهشگر تبدیل شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده تبدیل شود اظهار کرد: معلم نیز باید به پژوهشگر تبدیل شده و دانش‌آموز، پژوهنده شود.

گسترش‌نیوز : سید محمد بطحایی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه امید است روز به روز شاهد رشد و ارتقای پژوهش محوری و برنامه‌ریزی مبتنی بر پژوهش در آموزش و پرورش باشیم گفت: مدرسه محور و رکن اساسی در تحول است و به همین خاطر باید بیش از پیش مورد عنایت قرار بگیرد.

وی افزود: اگر دارای قوی‌ترین مراکز پژوهشی بوده و صدها پژوهش معتبر انجام دهیم ولی دامنه اثرش به مدرسه نرسد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده تبدیل شود اظهار کرد: معلم نیز باید به پژوهشگر تبدیل شده و دانش‌آموز، پژوهنده شود.

بطحایی افزود: از بعد ساختاری فراز و نشیب‌های زیادی در سازمان پژوهش داشته‌ایم اما یک دلیل آنکه تا امروز نتوانستیم این جایگاه را محکم کنیم، توجه کمرنگ به مدرسه است. ارتباط مؤسسات پژوهشی، مراکز علمی و دانشگاه‌های ما تقریبا با مدارس قطع است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای افزایش تعاملات با اساتید و پژوهشگران گفت: البته مدارس اجازه ورود پژوهشگران و صاحبنظران را به مدارس نمی‌دهند که دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه معتقدند پژوهش‌ها وقت گیرند، اما در نهایت نتیجه این شده که دیوار بلندی دور مدارس کشیدیم و اجازه ورود صاحبنظران به مدارس داده نمی‌شود.

وی افزود: بخشی از پژوهش‌های انجام شده در موسسات و مراکز علمی کاملا با مقتضیات مدرسه غریب است و در نتیجه متاسفانه ۷۰ سال از روش‌های نوین تعلیم و تربیت عقب هستیم. کار اصلی‌ گروه‌های پژوهشی و آموزشی ایجاد پل ارتباطی با پژوهشگران و مراکز و موسسات پژوهشی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر