|
کدخبر: 41500

شترها پلاک‌گذاری می‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی هویت‌گذاری ۱۰ هزار نفر شتر با نصب پلاک گوش و ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد دام کشور در سطح استان از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

گسترش‌نیوز : ‌طهماسب غلام پور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هویت‌گذاری ۱۰ هزار نفر شتر در سطح استان، گفت: این طرح با هدف ثبت و احراز مالکیت شتر، تهیه آمار دقیق از جمعیت پراکنش دام، برنامه‌ریزی جهت اقدامات اصلاح نژادی و دسترسی سریع به اطلاعات، ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه، کنترل‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی صورت می‌گیرد.

shotor8.jpg

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، جمعیت دامی شتر در سطح استان را بالغ‌بر ۲۱ هزار نفر برشمرد و افزود: در سنوات گذشته بیش از ۹ هزار ۶۰۰ نفر شتر در سطح استان هویت‌گذاری شده که با احتساب هویت‌گذاری ۱۰ هزار نفر در این دوره، کلیه شترهای استان هویت‌گذاری خواهند شد.

غلام پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص فیزیکی و رفتاری این دام، تحقق برنامه اجرایی هویت‌گذاری با حجم ۱۰ هزار نفر نیاز به همکاری و همراهی مالکین شتر، سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستاهای سطح استان را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها