|
کدخبر: 41311

هیجان انگیز ترین شهربازی‌های دنیا+ تصاویر

اگر اهل هیجان و ریسک کردن‌های زیاد هستید و دنبال راهی برای تخلیه انرژی خود بوده‌اید، ما به شما شهربازی‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم. از بین دوستداران آدرنالین چه کسی است که پرتاب شدن و سوار شدن بر ترن پر سرعت را به سایر کار‌های خود ترجیح ندهد.

گسترش نیوز: حال با ما همراه باشید تا بزرگترین و بهترین شهربازی‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.

این شهربازی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهربازی‌های دنیا است که در سال ۱۵۸۳ افتتاح شده است. اگر چهارشنبه‌ها بلیط آن را نقدی خریداری کنید، از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهید شد. از دلایل اصلی ساخت این شهربازی پیدا شدن چشمه آب طبیعی در آن مکان بوده است. در آن زمان دسترسی به آب شیرین سخت بوده و با پیدا کردن آن مردم تلاش کردند تا آن را حفظ و نگهداری کنند؛ زیرا افراد بومی و محلی آنجا آب شیرین را شفا بخش می‌دانستند. از مشخصه‌های این شهربازی که بکن نام دارد، ترن هوایی آن است که در سال ۱۹۳۲ تکمیل شد. امروزه این مکان ۳۳ ترن دارد که از بین آنها می‌توان به ماین ترین، تارن گایست و اولون اشاره کرد.

۲ . قلمرو جادویی فلوریدا

Dow.jpg

از پر بازدیدترین شهربازی‌های دنیا محسوب می‌شود و نخستین شعبه از مجموعه چهار بخشی دیزنی در شهر اورلاندو است که مجیک کینگ دام نامیدند. بعد از این که مردم " گاو چرون " را در والت دیزنی دیدند، مجیک کینگ دام با مشکلی مواجه شد و سعی کرد آن را برطرف کند. او با تاسیس تونلی در زیر شهربازی توانست این مشکل را حل کند و از آن پس کارمندان از طریق آن رفت و آمد کنند.

۳ . دنیای فراری

Seh.jpg

این شهربازی که در سال ۲۰۱۰ در ابوظبی افتتاح شد، مدعی بزرگترین شهربازی رو بسته دنیا است و بیشتر وسایل آن برای همگان یعنی خانواده‌ها مناسب است. اما اگر دنبال سریع‌ترین ترن هوایی دنیا هستید؛ ترن فرمولا روسا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ترن در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر می‌رسد. مواظب انتخاب خود باشید!

۴ . سیکس فلگز امریکای بزرگ

Chahar.jpg

این شهربازی دارای مرتفع ترین، سریع‌ترین و پر‌شیب‌ترین ترن هوایی از جنس چوب در دنیا است. همچنین دارای سقوط آزاد از ارتفاع ۹۱۴ متری است. این شهربازی از دسته شهربازی‌های خانوادگی است و شامل ترن‌های آبی و برنامه‌های زنده و وسایل مخصوص کودکان است. مطمئنا معلق بودن در ارتفاع ۳۰ متری با چند دور چرخش برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. بزرگترین حلقه ترن هوایی دنیا در بهار سال ۲۰۱۸ افتتاح خواهد شد.

۵ . شهربازی پورت اونچورا

Panj.jpg

این پارک بزرگ‌ترین شهربازی در اروپا است و دارای یک پارک آبی و چهار هتل چهار ستاره می‌باشد که هر کدام ۵۰۰ اتاق دارند. اصلی‌ترین دستگاه این پارک که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده بود، ترن درگن کان است که طولانی‌ترین مسیر را دارد و دارای هشت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای است. پارک پورت اونچورا ۷۱ ترن دارد و روزانه در پارک صدها نمایش اجرا می‌شود. بزرگترین ‏ترن این مجموعه که به ۶ ناحیه تقسیم شده است و پس از کاهش سرعت به گرانش سه نیوتون می‌رسد.

۶ . کانی آیلند

Shesh.jpg

اگرچه این پارک شبیه شهربازی نیست، اما در بین سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰ به عنوان پایتخت تفریحی امریکا شناخته شده بود. این مکان در دوران محبوبیت خود سه پارک بزرگ داشت، که یکی از آنها به نام لونا پارک آتش گرفت. بعدها در سال ۲۰۱۰ این پارک دوباره افتتاح شد. از ترن‌های قدیمی این پارک که سریع‌ترین آنها به شمار می‌رود، ترنی است که در سال ۱۹۲۷ از چوب ساخته شده وهمچنان فعال است. این ترن در سال ۱۹۸۸ به عنوان یکی از مشخصه‌های شهر نیویورک شناخته شده بود.

۷ . تیوولی

Haft.jpg

این شهربازی در غرب شهر کپنهاک قرار گرفته است و همین موضوع باعث محبوبیت این پارک شده بود. این پارک مورد علاقه مسافران هم بود، زیرا فاصله چندانی با هتل نداشت. دلیل افتتاح تیوولی یا واکس هال در آن زمان وجود پناهگاهی برای مردم بود تا از زندگی شهری به این شهر بازی پناه آورند. پارک تیوولی دومین شهربازی از نظر قدمت در دنیا نامیده می‌شود. الهام بخش والت دیزنی برای ساختن دیزنی لند در کالیفرنیا بازدید وی از همین پارک تیوولی بود. امروزه واکس هال، بسیار فراتر از یک پارک و شهربازی است و دارای چندین بخش از جمله اجراهای تئاتر، رستوران ها، پارک‌های بزرگ و ترن‌های هیجان انگیز می‌باشد. با توجه به سلایقتان درتیوولی می‌توانید هم به شنیدن داستان‌های کریستین اندرسن بپردازید و هم می‌توانید از نشستن بر روی ترن، جاذبه ۴ نیوتنی را تجربه کنید.

۸ . کینگز آیلند

Hasht.jpg

بنشی طولانی‌ترین ترن هوایی مارپیچ دنیا در کینگز آیلند قرار دارد که ۱۲۵۷ متر طول و هفت نقطه چرخشی حلزونی دارد. در این پارک علاوه بر اجرای موسیقی، زمین بازی کودکان، ترن‌های هوایی و اجراهای زیبا، زمینی برای دایناسورهای رباتیک با مقیاس‌های واقعی دارد.

۹ . بتو کاررو ورلد

این پارک که در برزیل واقع است، شامل هفت بخش متفاوت مانند ماجراجویی دلهره آور، جزیره رویا، روستای ژرمن و جزیره دزدان دریایی است. هر کدام از این بخش‌ها امکانات، رستوران‌ها و ترن‌های خاص خود را دارند. این شهر بازی چنان رعب و وحشتی به جان شما می‌اندازد که گویی شخصیت اول فیلم‌های ترسناک هستید!

۱۰ . سدار پوینت

Dah.jpg

این شهربازی عنوان "خانه ترن‌های هوایی" را در امریکا از آن خود کرده است و قدمت آن به سال ۱۸۷۰ برمی گردد. همچنین برای شانزدهمین بار از سوی amusement today لقب بهترین شهربازی دنیا را برای خود ثبت کرده است. این پارک ۱۸ ترن متفاوت دارد که یکی از آنها مرتفع‌ترین و پر سرعت‌ترین ترن هوایی واژگون دنیا است وعلاوه بر آن دارای ۷۱ وسیله جذاب دیگر برای سرگرمی شما است. این شهربازی افتخارات دیگری نیز دارد. مانند پر بازدید‌کننده‌ترین شهربازی فصلی، ترن هوایی با ارتفاع‌های متفاوت در هر چهار گروه و…. بی‌شک سدار پوینت یکی از بهترین شهربازی‌ها در سطح جهان است. این شهربازی واقع در شهر اوهایو است.

۱۱ . دیسکاوری کوو

Yazdah.jpg

این پارک استوایی که در فلوریدا قراردارد، تنها با رزرو بلیط می‌توان از آن بازدید کرد. البته بلیط‌های آن محدود به ۱۳۰۰ نفر است که دلیل موجهی برای این امر دارد. گویا با این قانون دیگر مجبور به تحمل صف‌های طولانی و تجمع افراد در شهربازی نیستیم. این پارک کاملاً از طبیعت بهره گرفته است. جوری که شما می‌توانید در کنار دلفین‌ها شنا کنید، در کنار سمورهای آبی از آب لذت ببرید. می‌توانید با استفاده از دستگاه تنفسی زیر آب، در کنار موجودات دریایی باشید و یا به پرندگان غذا بدهید. این امکان را هم هرگز فراموش نکنید که به محض ورود تان به شما نوشیدنی و غذای رایگان داده می‌شود. همچنین با پرداختن پول بیش تر می‌توانید از امکانات بیش تری بهره‌مند شوید.

۱۲ . باغ‌های بوش در فلوریدا

Davaz.jpg

این شهربازی تجربه بسیار هیجان انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. مرتفع‌ترین سقوط آزاد ایستاده در این پارک شما را به ارتفاعی وحشتناک می‌برد و با سرعت هرچه تمام تر، با صورت به سمت زمین پرتاب می‌کند. این در حالی است که شما هرچه التماس کنید فایده ندارد. زیرا دست و پای شما مانند بیماران روانی بسته شده است.

۱۳ . برج‌های آلتون در انگلیس

Siz.jpg

این برج‌ها در سال ۱۸۶۰ افتتاح شدند؛ ولی تا سال ۱۹۸۰ شهربازی‌ای در کار نبود. این پارک رتبه اول در بین شهربازی‌های انگلستان را دارد. زیرا اساس و زیربنای شهربازی را آثار چارلز دیکنز تشکیل می‌دهد. این مجموعه علاوه بر شهربازی که ترن‌های هیجان انگیزی مانند نمسیس (ترنی واژگون و آبلیویون که عمودی است) دارد که دارای هتل‌های مجلل و پارک آبی می‌باشد. این شهربازی بسیار مورد علاقه کودکان نیز می‌باشد.

۱۴ . سیکس فلگز ماجراجویی بزرگ

Chardah.jpg

این شهربازی در شهر نیوجرسی قرار دارد. ترن هوایی "کینگدا کا" که دومین ‏ترن پر سرعت در کل دنیاست و به شکل U برعکس می‌باشد، شما را در عرض سه و نیم ثانیه از سرعت صفر به ۲۰۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند، در این شهربازی قرار دارد. اگر می‌خواهید گرانش ۵ نیوتن را تجربه کنید، ما این ترن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر اهل ریسک کردن نیستید اصلا سمت کینگ داکا نروید زیرا فضانوردان هنگام پرتاب موشک تنها گرانش ۳ نیوتن را تجربه می‌کنند. بنابراین انتخاب این ترن کمی یا خیلی دیوانگی می‌خواهد. ارتفاع این ترن هم اندازه با یک ساختمان ۴۵ طبقه‌ای می‌باشد!

۱۵ . یونیورسال اورلاندو

Panz.jpg

شما با رفتن به این شهر بازی که در فلوریدا قرار دارد، گویی پا به دنیای هری پاتر گذاشته اید. این شهربازی از دو قسمت استودیوهای یونیورسال و آیلندز آو ادونچر تشکیل شده است. این پارک در سال ۱۹۹۰ به عنوان پارک تم جهانی انتخاب شد و همچنین دومین استراحتگاه اورلاندو بعد از والت دیزنی می‌باشد که شامل ۶ هتل، پارک آبی و هتل جهانی ادونچر می‌باشد.

منبع: مجله اینترنتی انگیزه

ارسال نظر