|
کدخبر: 40037

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت؛

آماده همکاری با بخش قضایی کشور هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی همکاری با بخش قضایی کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه را دارد.

گسترش‌نیوز : سیدعباس صالحی ظهر امروز در دیداری با غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه صیانت از حریم هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته و گروه مرجع اقتضا می‌کند که نوع مواجهه با این افراد همراه با کرامت باشد، اظهار کرد: ارائه تصویری کارآمد از نظام ضروری است و برای رسیدن به این امر هم‌افزایی تمام ارکان حاکمیتی لازم است.

salehi493.jpg

وی با بیان اینکه مردم از شنیدن صدای واحد از کلیت نظام خوشحال خواهند شد، تصریح کرد: کاهش نارضایتی‌ها در گروی تلاش بیشتر مسئولان با هدف اعتماد‌سازی ساختاری و همدلی برای رفع مشکلات است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم تعامل میان بخشی بین حوزه فرهنگی و حوزه قضایی کشور، ادامه داد: این تعاملات بدون توجه به رویکردها و الزامات هر دو حوزه امکان‌پذیر نیست که معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند نقش پیشگیرانه در وقوع جرائم داشته باشد و به کاهش پرونده‌های قضایی منجر شود.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به این مقصود، آمادگی همکاری با بخش قضایی کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه را دارد.

صیانت از باورها و ارزش‌های دینی یک ضرورت است

اسماعیلی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برای بالا بردن معدل مدیریت دینی کشور باید تلاش بیشتری کنیم، گفت: صیانت از باورها و ارزش‌های دینی یک ضرورت است و دادگستری استان تهران در این زمینه با جدیت و ایستادگی عمل می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحول گسترده‌ای را در تمام عرصه‌ها ایجاد کرده است و دو حوزه فرهنگ و قضا به دلیل ماهیت درونی خود پس از انقلاب تحولات بنیادین داشته‌اند.

وی با اشاره به دامنه فعالیت‌های دادگستری استان تهران، افزود: دادگستری استان تهران در حوزه عمل وجوه ملی و بین‌المللی دارد.

اسماعیلی با اشاره به پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری تهران در زمینه تکریم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ادامه داد: به منظور تکریم این افراد ظرف دو هفته آینده مجتمع شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه راه‌اندازی می‌شود که با توجه به مراجعه‌کنندگان و ذی‌نفعان این حوزه طراحی شده است و می‌تواند عامل مهمی در رفع مسائل و مشکلات آنها باشد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به بخشنامه اخیر دادگستری استان تهران درباره ابلاغ الکترونیکی آگهی‌های قضایی، گفت: از ابتدای آذر امسال تمامی آگهی‌های قضایی اعم از دولتی و غیر دولتی از طریق سامانه الکترونیکی روزنامه رسمی کشور به صورت رایگان منتشر خواهد شد.

در پایان این نشست که با هدف رفع موانع و تسهیل فرآیندهای قضایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل شده بود، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای به نمایندگی محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حسن تمجیدی معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران، به طور مستمر جلساتی داشته باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر