|
کدخبر: 39365

نمایش آثار ونگوک در موزه تیت بریتانیا

موزه «تیت بریتانیا» نمایشگاه بزرگ آثار «ون‌سان ون‌گوگ» را با ۴۵ اثر او در سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد کرد.

گسترش نیوز: به گزارش گاردین، موزه «تیت بریتانیا» در لندن قصد دارد پس از آخرین نمایشگاه آثار ون‌گوگ در سال ۱۹۴۷ در این شهر که به‌ طرز اعجاب‌انگیزی با استقبال مردم روبه‌رو شد، نمایشگاه دیگری را برگزار کند.

استقبال از نمایشگاه سال ۱۹۴۷ به‌ گونه‌ای بود که کف زمین موزه آسیب دید.

مدیر موزه «تیت بریتانیا» در همین راستا بیان کرده است: «گمان می‌کنم این روزها کف سالن‌های موزه‌ها از مقاومت بهتری برخوردار هستند.»

این نمایشگاه بزرگ از آثار ون‌گوگ، رابطه این هنرمند با بریتانیا و همچنین تأثیر او بر روی نقاشان مدرن انگلیسی را بررسی خواهد کرد.

آخرین بار مردم انگلیس در سال ۱۹۴۷ در سرما و باران برای بازدید از یک نمایشگاه پنج هفته‌ای که توسط شورای هنر بریتانیا برگزار می‌شد، صف بستند. ملکه انگلستان و بیش از ۱۵۷ هزار نفر دیگر از نمایشگاه دیدن کردند. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه تا پیش از آن، از یک گالری هنری بازدید نکرده بودند ولی حتی اگر قرار بود برای وارد شدن به نمایشگاه آثار ون‌گوگ، در روزهای عادی هفته مبلغ قابل توجهی هم پرداخت کنند، باز هم بازدید می‌کردند.

نزدیک به نیمی از جمعیت کلی بازدیدکنندگان در آخر هفته‌ها که بازدید از موزه رایگان بود از نمایشگاه دیدن می‌کردند.

موزه «تیت بریتانیا» اعلام کرده بزرگترین مجموعه آثار یک هنرمند که در یک دهه اخیر در انگلستان به‌ نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه با بیش از ۴۵ اثر از ون‌گوگ به‌ نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه داستان ون‌گوگ جوان، یک مهاجر اقتصادی که در سال‌های ۱۸۷۳ تا ۱۸۷۶ به‌ عنوان یک دلال هنری در لندن زندگی می‌کرده است را تعریف خواهد کرد.

او در محله بریکستون لندن زندگی می‌کرد و عاشق لندن بود و در همه نقاط شهر پیاده‌روی می‌کرد.

مهم‌ترین آثاری که در این نمایشگاه به دید عموم گذاشته می‌شوند، شامل «سلف پرتره» محصول سال ۱۸۸۹ از گالری ملی هنر، شب‌های پرستاره سال ۱۸۸۸ از موزه «اورسی» پاریس، «ورزش زندانیان» ۱۸۹۰ از کافه پوشکین روسیه و همچنین «گل آفتابگردان» محصول سال ۱۸۸۸ از گالری ملی هنر انگلستان است. اثر «گل آفتابگردان» یکی از چهار اثر ون گوگ از اشیا است که هنوز در دسترس است.

«ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر