|
کدخبر: 37103

سوگواره "همنوا با نینوا" برگزار شد

هجدهمین سوگواره ادبی، امام حسین علیه السلام، نماز و شهادت و با عنوان "همنوا با نینوا" شامگاه هفتم محرم الحرام در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی بهار با حضور مهندس مجتبی راعی، معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد و با اجرای حماسی سید جواد هاشمی، صابر خراسانی و گروه سرود نسیم، در مجموعه فرهنگی بهار شهر دهق برگزار شد.

neynava1.jpg

گسترش نیوز: مهندس راعی معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در این ایین باشکوه سراسر معنویت، با تشکر از جناب دکتر در سخنانی با تشکر از دکتر ملا احمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق و دست اندرکاران این سوگواره ادبی گفت؛ بر خود وظیفه می‌دانم از حضور پر احساس مسولین و مردم شهرستان، منطقه مهردشت و شهر دهق و همچنین اجرای خوب و حماسی شاعران و هنرمندان برجسته کشور تقدیر و تشکر نمایم و از درگاه خداوند متعال، برای همه کسانیکه در برگزاری این مراسم نقشی داشته اند، توفیق روزافزون، سلامتی و سعادت مسالت دارم.

neynava2.jpg

مهندس راعی با اشاره به این مهم که عاشورا یک روز نیست، بلکه یک مکتب است گفت: عاشورا اساس جهانبینی تشیع و مرز میان حق و باطل است،

راعی ادامه قیام امام حسین (ع) برای یک چیز بود اصلاح امت جدش و برقراری امر المعروف و نهی از منکر و برپایی نماز دانست و گفت: امام حسین ع چراغ راه و کشتی نجات مسلمانان و تبلور عزت و اقتدار مسلمین است.

راعی در ادامه با اشاره به این مهم که کربلا تاریخ بسته نیست گفت: کربلا کتابی باز و عاشورا یک مکتب است.

وی از عاشورا بعنوان اساس جهانبینی جهان تشیع و مرز میان حق و باطل نام برد و گفت: قیام امام حسین برای اصلاح امت جدش. برپائی نماز و امربمعروف و نهی از منکر و برقراری عدالت بود.

neynava.jpg

راعی در ادامه با تاکید بر حفظ اخلاق و صیانت از دستاوردهای دین مبین اسلام و زحمات بی‌نظیر ائمه اطهار خطاب به هموطنان گفت: مبادا باعث رنجش دیگران شویم و مبادا راهمان را کج کنیم که همان زمان وقت فرو افتادن در اسفل السافلین است،

وی ادامه داد: مرز میان حق و باطل سخت ظریف و نحیف است مراقب باشیم دنیا و حوائج دنیوی بندگان را از مسیر ائمه و آنچه امام حسین (ع) برای احیاء آن از جان و مال و خانواده خود برای آن گذشت، دور نسازد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها