|
کدخبر: 37023

۱۳ هزار جانباز به‌دنبال تجدیدنظر درصد جانبازی هستند

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۲ هزار پرونده ایثارگری برای تعیین درصد جانبازی و حق پرستاری والدین شهدا در چهار استان کشور بررسی شد.

bonyad_shahid.jpg

غلامرضا طائبی از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و همدان خبر داد و افزود: در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی در استان مازندران هفت نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی پرونده ۲۰۶ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی بررسی و این افراد توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

وی تصریح کرد: همچنین کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدای این استان در شهریور ماه در شهرستان ساری تشکیل شد و ۶۰۲ پرونده توسط تیم تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

طائبی ادامه داد: کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدا در استان اصفهان نیز از شهریورماه برگزار شد و هزار و ۳۳۷ پرونده متقاضیان توسط تیم تخصصی بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون پزشکی تعیین درصد استان همدان نیز در همین ماه با حضور هفت نفر از متخصصان، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و متقاضیان توسط متخصصین مربوطه ویزیت شدند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد استان خراسان رضوی نیز گفت: این کمیسیون در شهریور با حضور متخصصان و کارشناسان کمیسیون پزشکی تشکیل و متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌‌های غیر جنگی، توسط متخصصین مربوطه تحت بررسی‌های پزشکی قرار گفتند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ١٣ هزار پرونده به کمیسیون پزشکی ارسال شده است که ٢ هزار و ۴۰۰ پرونده برای بار اول و مابقی مربوط به تجدیدنظر در پرونده جانبازان بوده است.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید افزود: همچنین امسال پرونده ۵۰۰ نفر در کمیسیون اشتغال یا از کارافتادگی کلی، هزار پرونده در کمیسیون ماده ١۵ و هزار و ٣٠٠ پرونده در شورای‌عالی پزشکی، سه هزار و ۶٠٠ پرونده مربوط به کمیسیون حق پرستاری والدین شهدا و ٧٠ پرونده برای تغییر ساعت مورد بررسی قرار گرفته است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدود ۶۰۰ هزار جانباز خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها