|
کدخبر: 35525

کشف ۱۳۹ مورد قاچاق انسان از ابتدای سال جاری + جزئیات

با شناسایی و دستگیری ۲۱ نفر از لابه‌لای ۷ محموله در هفته گذشته، تعداد کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای امسال تاکنون به ۱۳۹ مورد افزایش یافت. بنابراین گزارش افراد دستگیر شده تابعیت ایرانی، پاکستانی، گینه و افغانستان را دارند.

گسترش‌نیوز: ماموران گمرک بازرگان در محموله اول، ۲ نفر از اتباع ایرانی و پاکستانی را از یک محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی شناسایی کردند، این‌ دو‌نفر در این محموله حامل کود شیمیایی از مبدا ازبکستان مخفی شده بودند.

ghachaghensan1.jpg

‌همچنین در محموله دوم، دو شهروند ایرانی و ساکن تهران با مخفی شدن در لا‌به‌لای تریلی‌های خروجی قصد خروج‌غیر قانونی‌‌ داشتند که توسط ماموران گمرک شناسایی شدند.

در محموله سوم، دو نفر از اتباع کشور گینه در محفظه بار یک دستگاه تریلی ترکیه‌ای مخفی شده بودند‌ که با دقت و ‌هوشیاری ماموران گمرک و استفاده از دستگاه ایکس شناسایی شدند. بار این دستگاه تریلی مس و از مبدا ازبکستان به مقصد ترکیه در حرکت بود.

در محموله چهارم، زوجی از اتباع کشور افغانستان در داخل بار صادراتی مخفی شده بودند که این دو نفر با دقت و هوشیاری ماموران شناسایی شدند.

در محموله پنجم ۳ نفر از اتباع بنگلادش ‌از داخل بار صادراتی حامل محصولات پتروشیمی شناسایی شدند. این محموله ازمبدا تهران به مقصد ترکیه در حرکت بود.

در محموله ششم، ۷ تبعه پاکستانی‌ در لابه لای تریلی‌های خروجی مخفی شده بودند که توسط ماموران شناسایی شدند.

در هفتمین محموله نیز ۳ نوجوان ایرانی از داخل بار یک تریلر توسط ماموران گمرک شناسایی و کشف گردید.

بنابراین گزارش ماموران گمرک ایران از ابتدای امسال ۱۳۹ مورد قاچاق انسان را کشف کرده‌اند. قاچاقچیان انسان علی رغم افزایش ریسک قاچاق همچنان با دریافت مبالغ زیادی از افراد، سعی در عبور غیر قانونی آنها به ویژه در ساعات بعد از نیمه شب را دارند که با دقت و‌ هوشیاری ماموران گمرک، رصد اطلاعات محموله‌ها و‌ تجهیز گمرکات مرزی به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته این محموله‌ها شناسایی شده و تعداد کشفیات افزایش قابل توجهی یافته است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر