|
کدخبر: 35411

طرح ترافیک خبرنگاران احتمالا حذف می‌شود!

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: معاونت حمل و نقل افرادی که بدون ضابطه طرح ترافیک دریافت کرده‌اند را شناسایی کرده و طرح برخی از آنها را ابطال کرده است.

tarhe_terafik_khabarnegaran.jpg

گسترش نیوز: علی اعطا در نشست خبری امروز خود در مورد عدم انتشار نام رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک، تصریح کرد: قاعده بر این است که محرمانگی در لیست طرح ترافیک نداریم و می‌بایست اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک به صورت دقیق منتشر می‌شد. البته مقداری کشمکش در مورد طرح ترافیک وجود داشت؛ اما انتشار نام دریافت کنندگان اتفاق خوبی است که تا کنون رخ نداده بود.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل لیستی از افرادی که طرح ترافیک بدون ضابطه دریافت کرده‌اند در اختیار شورا قرار داده است، گفت: در خبرها آمده است که معاونت حمل و نقل افرادی که بدون ضابطه طرح ترافیک دریافت کرده‌اند را شناسایی کرده و طرح برخی از آنها را ابطال کرده است.

اعطا در مورد لیست ۹۱ نفره بازنشستگان نیز گفت: این لیست اولیه و غیر رسمی است و باید صحت سنجی شده و میزان اطمینان آن حاصل شود؛ چرا که به نظر می‌رسد معاونت منابع انسانی با عجله این لیست را تهیه کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد طرح ترافیک خبرنگاران نیز با بیان اینکه در زمان تصویب کلیات طرح ترافیک مقرر شد که به خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف داده شود، تصریح کرد: البته این تخصیص با تعیین سقف است و ممکن است که در سال‌های آینده نیز طرح ترافیک خبرنگاری حذف شود.

وی در مورد چرایی عدم تشکیل کمیته پایش شورای شهر، گفت: زنجیره پایش و نظارت تمام نشدنی است و جای سوال است که اگر کمیته‌ای تشکیل شود چه کسی بر این کمیته نظارت می‌کند و پایه نظارت چیست؟

اعطا با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل کمیته پایش را یکی از اعضای شورای شهر بر اساس الگوی مجلس ارائه کرد که مورد استقبال نیز قرار گرفت، گفت: اما به نظرم پایش مهمترین کاری است که رسانه‌ها انجام می‌دهند و هیچ ابزاری بهتر از این نظارت همگانی با محوریت رسانه‌ها نیست. چرا که زنجیره نظارت و پایش تمام ناشدنی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها