|
کدخبر: 34521

بفرمایید یک لیوان آب خوزستان!

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد دو جوان خوزستانی با حضور در پارک‌های تهران به مردم یک لیوان آب خوزستان تعارف می‌کنند.

گسترش نیوز: حتما داستان آب آشامیدنی خوزستان و گل‌آلود بودن آن را بارها شنیده‌اید.

khozestan-ab.jpg

مشکلی که هر سال با اوج گرفتن تابستان، به دلیل کاهش بارندگی و تبخیر آب‌های سطحی بیشتر هم می‌شود. در ادامه عدم رسیدگی مسئولان این روزها دو جوان خوزستانی میهمان پایتخت هستند. آنها با حضور در پارک‌های شهر ابتدا از مردم تقاضا می‌کنند آهنگ خوزستان از محسن چاووشی را گوش کنند و پس از آن لیوانی از آب آشامیدنی گل‌آلود خوزستان را به آنان نشان می‌دهند.

براساس ویدیویی که از برخورد مردم با این دو جوان منتشر شده، واکنش‌ها به وضعیت آب آشامیدنی خوزستان بسیار تاثیر برانگیز بود. گریه همدردی، اظهار ناباوری و سرانجام گلایه از مسئولان به خاطر عدم پیگیری به موقع مشکل آب خوزستان از جمله واکنش‌های مردم به حرکت اجتماعی این دو جوان خوزستانی بود.

گفتنی‌است که آب آشامیدنی در بسیاری از شهرهای خوزستان در وضعی نامطلوبی به سر می‌برد. ماه گذشته میزان گل‌آلود بودن آب شهرستان ماهشهر به اندازه‌ای رسید که حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر اعلام کرد وضو و غسل با آب بندر ماهشهر اشکال شرعی دارد.

در کنار مشکل تبخیر آب‌های سطحی و خشکسالی، فرسودگی لوله‌های انتقال آب یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌کیفیتی آب شرب شهرهای خوزستان است و این موضوع به رسیدگی سریع و جدی مسئولان امر نیازمند است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها