|
کدخبر: 202817

تحول دیجیتالی و شناخت محرک های پذیرش در سازمان های ایرانی

جمشید فلاحی - کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک

تحول دیجیتال به معنی استفاده از نوآوری های دیجیتال در فرایندها، ساختارها، رویه ها، ارزش ها، محصولات، دارایی ها برای مدیریت ریسک و تهدید، بهبود کارایی و ایجاد ارزش بیشتر برای مشتری است.

جمشید-فلاحی

امروزه مدیران ارشد اجرایی در سراسر جهان ، برای تغییر تفکر و طراحی مجدد مدل ها و فرآیندهای سنتی تلاش دارند تا از این مفهوم استفاده نموده و سازمان خود را آماده رقابت در عصر دیجیتال کنند. همانطور که می دانید ، تحول دیجیتالی صرفا در رابطه با فناوری نیست بلکه در مورد تغییر است.

در عصر اقتصاد دیجیتالی بسیاری از سازمان ها تنها با تکیه بر روش های مدیریتی قدیم موفق نخواهند شد، برای شکوفایی در عصر اقتصاد دیجیتالی ، کسب و کارها در اندازه ای باید در همه چیز بازنگری و تغییر داشته باشد از جمله مدل کسب وکارها، کارکنان، مشتریان، ساختارها، مزیت های رقابتی و نهایتاً فرهنگ.

مدیران ارشد سراسر جهان برای تغییر تفکر و طراحی مجدد مدل‌های فرایندهای سنتی خود در زمینه ظهور فناوری های مختل کننده(Disruptive Technologies)، مصرف کنندگان دیجیتالی باهوش، محاسبات فراگیر و جامعه جهانی متصل از تحول دیجیتال استفاده می کنند. این مفهوم اکنون بر همه جنبه های کسب و کار از نوآوری در محصولات و خدمات گرفته تا جذب مشتری، محل کاردیجیتال، مدل ها و فرانیدهای کسب وکار تاثیر گذاشته و هیچ صنعتی نیز مستثنی نیست.

نویسنده: جمشید فلاحی

ارسال نظر