|
کدخبر: 202582

پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

حسین مریدسادات - مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی

سرمایه‌گذاران بازارهای مالی باید به این نکته توجه کنند که بازار ارزهای دیجیتال صرفاً بر مدار صعود قرار نخواهد گرفت. بعد از هر صعودی یک اصلاحی شکل خواهد گرفت. به معنای دیگر بازار، افتان و خیزان رفتار می‌کند. هر بازار مالی اگر به صورت شارپی حرکت، یاد به قول اهالی بازار ارزهای دیجیتال پامپ شود، قطعاً شاهد دامپ یا به اصلاح ریزش سنگین خواهیم بود.

مریدسادات

اهمیت تعریف استراتژی در بازارهای مالی

مهم‌ترین مؤلفه بازار این است که سرمایه‌گذار باید بداند به چه دلیل به بازار ورود کرده‌اند. نظر و استراتژی آدم‌ها نسبت به بازار متفاوت است. امکان دارد، افراد دیدگاه متفاوت نسبت به نوسانات بازار داشته باشند. دیدگاه هولدرهای بازار نسبت به نوسانات کوتاه‌مدت نیست و این گونه نوسانات برای آن‌ها اهمیت خاصی ندارد. از سوی افرادی که نوسان گیر هستند، هر صعودی و نزولی برای آن‌ها فرصت است. در نهایت هم از صعود و نزول بازار بهره‌برداری می‌کند. مهم‌ترین مؤلفه که باید در نظر گرفت، تعریف استراتژی در بازارهای مالی است.

بازار ارزهای دیجیتال مدینه فاضله نیست

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک پروژه مالی هستند و این پروژه‌های مالی کار جدیدی را انجام می‌دهند. با توجه به وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری دور از ذهن نیست. افرادی که در بورس ضرر کردند، فکر می‌کنند؛ بازار ارزهای دیجیتال مدینه فاضله است. فکر می‌کنم، در این بازار تجربه‌ای مشابه بورس در خرداد و تیر سال ۱۳۹۹ خواهند داشت و می‌توانند در این بازار یک شبه میلیاردر شوند. مطمئناً تصور اشتباهی دارند. بازار به صورت تکنیکال برخورد می‌کند و به ذات خودش برمی‌گردد. امیدوار هستیم که به بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی دست یابیم.

اوضاع و احوال آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

بعضی از آلت کوین‌ها مثل سولانا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند. در حالی که در ماه‌های گذشته دورقمی بودند اما اخیراً شاهد صعود و رسیدن به سقف‌هایی تازه و غیرقابل باور بودیم. مهم‌ترین مؤلفه جمع‌بندی کلی آلت کوین‌ها است. به نظر من پروژه‌هایی که اخبار فاندامنتال خوبی از آن‌ها شنیده می‌شود، می‌توانند رشد قابل توجهی داشته باشند. مهم این است که در بازار ارزهای دیجیتال خوب را از بد تشخیص دهیم. در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار ارز دیجیتال داریم که از این تعداد ارز دیجیتال حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد آن‌ها کوین، آلت کوین، پروژه پانزی یا کلاه‌برداری هستند. سرمایه‌گذاران و خصوصاً هولدرهای بازار باید بدانند که چه ارز دیجیتالی می‌خرند. آلت کوین‌ها سود خوبی را تجربه خواهند کرد اما معمولاً در آلت کوین‌ها اتریوم هست که باید به خوبی در نظر داشته باشیم.

پیش‌بینی ارزهای دیجیتالی که مستعد رشد هستند

اتم یا هر رمز ارز دیگری اگر قرار است، صعود کند؛ در یک کانال طاقت‌فرسا مدت‌های زیادی نوسان را تجربه کرده است. اگر بررسی شود که کدام ارز دیجیتال به یک ‌باره پامپ شده است، حتماً مشاهده خواهید کرد که ارز مذکور هفته‌ها در مارکت ارزهای دیجیتال نوسان را تجربه کرده است. شناخت ارزهای دیجیتال مستعد بحث عجیب و غریبی نیست. باید دقت در خصوص فرصت خرید داشته باشیم، بازار همیشه محیا است ولی امیدوارم مردم با دید بازار سرمایه، وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوند.

بازار ارزهای دیجیتال فرصت خوب ارائه خواهد داد

سرمایه‌گذاران مدیریت سرمایه را در این بازار فراموش نکنند. مطمئن باشند، بازار در هفته‌ها و ماه‌های مختلف فرصت‌های خوبی را به آن‌ها خواهد داد. مهم این هست که ما مدیریت سرمایه در بازار داشته باشیم و نقدینگی لازم را داشته باشیم تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن شکل گیرد.

نویسنده: حسین مریدسادات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها