|
کدخبر: 234386

مردم این کشور کوچک در ناز و نعمت اند + عکس

به طور کلی ۱۹۶ کشور در دنیا وجود دارند ؛ هر کدام در نقطه ای به حیات خود ادامه می دهند. برخی از کشورها لقب شادترین کشورهای جهان را از آن خود می کنند و برخی دیگر می شوند بهترین مقاصد برای مهاجرت و تعدادی دیگر آرام ترین کشورهای دنیا لقب می گیرند. اما اگر بخواهیم این ۱۹۶ کشور را از نظر وسعت و جمعیت دسته بندی کنیم کوچکترین کشورهای جهان کدام است؟!

آیا دوست دارید که تنها چند روز به یک کشور خارجی سفر کنید و در همین مدت کوتاه با بخش زیاد یا حتی همه مردم آن کشور آشنا شوید؟ شاید بگویید چنین چیزی امکان ندارد و در عرض چند روز نمی توانید کل یک کشور را بگردید و با مردم محلی اش هم صحبت شوید. اما باید بدانید که در گوشه و کنار دنیا کشورهایی وجود دارند که کوچک ترین کشورهای جهان به شمار می روند.

۱- جمهوری مولوسیا

جمهوری مولوسیا کوچکترین کشور جهان با جمعیتی شامل سه نفر و سه قلاده سگ است. این کشور در نزدیکی شهر دایتون ایالت نوادا آمریکا قرار دارد. این جمهوری در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. تنها ۶ هکتار مساحت دارد. پایتخت آن اسپرا نام دارد که در آن منزل رئیس جمهور و باغچه ها و حیات در جلو و پشت این منزل مسکونی وجود دارد. همچنین افراد برای ورود به جمهوری مولوسیا، نیازمند دریافت ویزا و گذرنامه هستند. ویزا توسط رئیس جمهور مولوسیا صادر می شود و او خود شخصا در گذرنامه ها، مهر ورود می زند.

مولوسیا

۲- شاهزاده‌نشین سیلند

شاهزاده‌نشین سیلند، کشور کوچک دیگری است که به رسمیت شناخته نشده و در واقع یک سکوی دریایی با مساحت  ۰/۰۰۴ کیلومتر مربع و ۲۷ نفر جمعیت که در حدود ۱۰ کیلومتری از ساحل بریتانیای کبیر قرار دارد. این کشور را فردی اداره می‌کند که خود را «پرنس ریجنت» می‌نامد و در آن، هر فردی می‌تواند لقب کنت، بارون یا حتی دوک داشته باشد. هرکسی با پرداخت چند صد پوند انگلیس در وبسایت این کشور می‌تواند یک مقام و عنوان اشرافی بگیرد.

شاهزاده-نشین

3 -  موناکو

موناکو در مجاورت خط ساحلی ریویرای فرانسه قرار گرفته است. مردم این کشور به زبان فرانسوی صحبت کرده و اکثرا از توانایی مالی بسیار خوبی برخوردارند. موناکو با ۳۶ هزار سکنه و مساحت بالغ بر ۲ کیلومتر مربع، شلوغ ترین کشور دنیا به شمار می آید. مهم ترین رویدادی که در این منطقه رخ می دهد، مسابقات سالانه فرمول یک است که در خیابان ها برگزار می شود. موناکو به سبب ارائه خدمات لوکس، محبوبیت بسیاری در بین ثروتمندان جهان دارد.

کشور-موناکو

4- نائورو

نائورو کوچکترین کشور جزیره ای دنیاست که در شرق قاره استرالیا قرار دارد و ۲۱ کیلومتر مربع وسعت دارد. نائورو منطقه آرام و تقریبا بدون بازدیدکننده ای است که به علت دارا بودن معادن غنی فسفات، از شهرت بسیاری در گذشته برخوردار بوده است. اما پس از استخراج بی رویه فسفات و اتمام منابع، این کشور از رونق افتاد و نرخ بیکاری در آن به ۹۰ درصد رسید. بیش از ۹۷ درصد مردان و ۹۳ درصد زنان نائورویی دچار اضافه وزن هستند و ۴۰ درصد آن‌ها از دیابت نوع ۲ و بیماری های دیگر رنج می برند.

منبع: بیتوته

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها