|
کدخبر: 129593

آسیب فاجعه آمیز کرونا به صنعت گردشگری

البرز رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران از آسیب ۹۷ درصدی صنعت گردشگری به واسطه شیوع کرونا خبر داد.

علی اکبر عبدالملکی روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در در دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا حدود ۹۷ درصد کسب و کارهای وابسته به گردشگری تعطیل شد.

وی ادامه داد: البته قبل از شیوع ویروس کرونا نیز در این حوزه وضعیت خوبی نداشتیم ولی کرونا اوضاع را بدتر کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‎ها برای جذب گردشگر خارجی استفاده کنیم، ادامه داد: زمانی که فروش روزانه نفت ایران حداقل سه تا چهار میلیون بشکه بود و هر بشکه هم ۱۳۰ دلار فروخته می‌شد باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران با اقداماتی مانند افزایش زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای توسعه می‌یافت.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق ایران با اشاره به اینکه اکنون روزانه ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داریم و نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار به فروش می‌رسد، توضیح داد: تحت تاثیر این رکود دولت دیگر نمی‌تواند به حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی در این عرصه تزریق مالی انجام دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برسانیم، عنوان کرد: تسهیلات ۲۰ میلیونی در قالب وام سفر فراهم شده تا در اختیار مسافران هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی قرار داده شود.

این مسئول تاکید کرد: بهتر است شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند از این تسهیلات برای خرید از فروشگاه‌های صنایع دستی نیز استفاده کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر