|
کدخبر: 266937

الزامی جدید بورسی برای استقلال و پرسپولیس

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: استقلال و پرسپولیس حتما باید متن کامل همه قرارداد‌های مالی مهم خود را به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

ورزش الزامی جدید بورسی برای استقلال و پرسپولیس

حسین قربانزاده گفت: این دو باشگاه از زمان بورسی شدن، حتما باید رویداد‌های عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا و متن کامل همه قرارداد‌ها را علاوه بر تنظیم گران تخصصی مانند سازمان لیگ به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه به صورت کوتاه مدت سرمایه گذاری شده و هیات مدیره باشگاه اختیار دارد از محل سود ماهانه این سرمایه گذاری هزینه کنند، اما نمی‌توانند از اصل منابع و تسهیلاتی که به پشتوانه این منابع اخذ می‌کنند، در امور جاری استفاده کنند.

قربانزاده گفت: درخصوص بازگشایی نماد باشگاه استقلال همه کار‌ها انجام شده و صرفا متوقف بر اعلام نظر حسابرس درباره صورت‌های مالی شش ماهه اصلاحی است که امیدوارم این هفته بازگشایی صورت پذیرد. پرسپولیس کمی عقب‌تر از این مراحل است و برای مستندسازی تلاش می‌کنند.

فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۱۵ تا ۲۸ اسفند سال گذشته انجام شد. بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران صورت گرفت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر