|
کدخبر: 208309

تصاویری از یک پنالتی سوخته در بازی دیروز

برخورد مدافع کره جنوبی با مهدی طارمی، مشکوک ترین صحنه داور بازی ایران بود.

ورزش تصاویری از یک پنالتی سوخته در بازی دیروز

بازی ایران و کره جنوبی در شرایطی به پایان رسید که در دقیقه ۳۷ نیمه اول مهدی طارمی توسط کیم مین جائه مدافع حریف سرنگون شد که البته داور عمانی پنالتی نگرفت.

این در حالی است که دقایقی پیش از این اتفاق، برخورد مشابه سردار آزمون با بازیکن کره جنوبی در گوشه زمین پنالتی گرفته شد اما داور از این صحنه گذشت که البته اگر VAR آنلاین بود، احتمالا کمک داور ویدیویی در این صحنه مداخله می‌کرد.

با این حال ساعتی پس از پایان بازی و در اتاق وی ای آر ورزشگاه آزادی این صحنه مورد بازبینی قرار گرفت که موعود بنیادی فر و محمدرضا اکبریان به همراه لوییز کارشناس شرکت بلژیکی این صحنه را بررسی کردند.

پنالتی-طارمی۱

پنالتی-طارمی۲

پنالتی-طارمی۳

همچنین کارشناسان داوری نیز در این باره اظهار نظر کرده‌اند که آنها را در زیر می‌خوانید:

رسول فروغی: مدافع شماره چهار تیم کره، در داخل محوطه جریمه روی بازیکن شماره ۹ ایران مرتکب خطا شد و پنالتی است.

معصومه شکوری (ناظر داوری AFC): بازیکن قرمز، بازیکن سفید را می‌زند و هدفی برای بازی با توپ نداشت و فقط سمت مهاجم رفت که خطا کند. خطا داخل محوطه جریمه پس پنالتی است.

داوود رفعتی: داور می‌توانست پنالتی بگیرد چون بازیکن کره جنوبی در لحظه تنه، پهلوی مهدی طارمی را زد که این تنه به تنه محسوب نمی‌شود.

نوید مظفری: من عملکرد داور را مثبت تلقی نمی‌کنم چون یک پنالتی نگرفت که این جزو نکات تاثیرگذار است. در این صحنه بدون این که توپ در جریان باشد، مدافع کره جنوبی خطا کرد و طارمی را سرنگون کرد که باید پنالتی گرفته می‌شد.

نوذر رودنیل: این صحنه صددرصد پنالتی بود و شکی در این باره نداریم. مدافع کره جنوبی چنان طارمی را هل داد که با هر نگاهی این توپ پنالتی بود.

نادر جعفری: در دقیقه ۳۵ خطایی که روی مهدی طارمی در محوطه جریمه انجام شد، به تشخیص داور خطا نبود ولی مشابه همین صحنه در دقیقه ۲۹ توسط سردار آزمون رخ داد که داور خطا اعلام کرد. این دو صحنه را مقایسه کنید تا عدم یکنواختی قضاوت داور مشخص شود.

حیدر سلیمانی: یک مورد زمانی که سردار در کنار خط طولی زمین به بازیکن حریف تنه زد و داور بلافاصله خطا اعلام کرد. دقیقا همین صحنه مشابه در محوطه جریمه کره اتفاق افتاد و مدافع کره با دست و بازوی خودش ضربه‌ای به مهدی طارمی زد که داور اعتقادی به خطا نداشت. به نظر من یک پنالتی در نیمه اول برای ایران گرفته نشد.

حسین عسگری: در این صحنه برخورد وجود داشت اما به نظر من پنالتی نبود و داور تصمیم درستی گرفت.

علی خسروی: در این صحنه بازیکن حریف کاملا مهدی طارمی را درون محوطه جریمه زد و اگر از سیستم VAR استفاده می‌شد، به طور حتم خطای روی طارمی اعلام می‌شد چرا که آن خطا محرز بود اما این صحنه از چشم داور دور ماند.

منبع: ورزش3

ارسال نظر