|
کدخبر: 187687

تست کرونای ورزشکاران ایرانی منفی شد

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی آخرین وضعیت پزشکی و آنتی دوپینگ ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی‌های المپیک توکیو را تشریح کرد.

ورزش تست کرونای ورزشکاران ایرانی منفی شد

دکتر سید اشکان اردیبهشت سرپرست گروه نخست پزشکی اعزامی به دهکده بازی‌های المپیک توکیو با اشاره به راه‌اندازی کلینیک اختصاصی فدراسیون پزشکی ورزشی در بدو ورود به توکیو اظهارکرد: در این کلینیک تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران اعزامی کشورمان مستقر شده و همکاران ما هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب برای خدمات رسانی آماده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی همکاران اعزامی فدراسیون از ۱۲ شب تا ۷ صبح نیز آنکال هستند، گفت: در روزهای گذشته مراجعات مختلفی به کلینیک داشتیم که از جمله می‌توان به پیگیری درمان چند ورزشکار آسیب دیده اشاره کرد که درمان آنها در تهران انجام شده اما در توکیو نیز برای پیگیری اقدامات درمان تحت نظر همکاران ما در کلینیک قرار دارند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون آسیب دیدگی جدی و جدیدی در بین ورزشکاران اعزامی نداشتیم، خاطرنشان کرد: نازنین ملایی ملی پوش قایقرانی دچار آسیب دیدگی شد که چندان جدی نیست و کادر پزشکی کاروان برای مهار درد آسیب دیدگی وی اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به قدردانی سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی از اقدامات کادر پزشکی کاروان اعزامی به توکیو افزود: در ورزش حرفه‌ای این آسیب دیدگی‌ها اجتناب ناپذیر است اما همکاران ما با تمام توان وظیفه خدمات رسانی به ورزشکاران را به انجام می‌رسانند.

دکتر اردیبهشت با بیان اینکه انجام تست‌های PCR یکی دیگر از جمله اقدامات کادر پزشکی در توکیو است، گفت: همچنین آموزش‌های لازم در زمینه مراقبت‌های کووید توسط همکاران ما به ورزشکاران اعزامی ارائه می‌شود.

سرپرست گروه نخست اعزامی پزشکی به توکیو با اشاره به اینکه همه اقدامات مرتبط با پیشگیری و تست‌های کووید در یک سامانه بارگذاری می‌شود، گفت: تمام اقداماتی که در این خصوص انجام می‌شود به صورت روزانه رصد می‌کنیم و خوشبختانه تا امروز تست هیچ یک از ورزشکاران عزیزمان مثبت نبوده است.

دکتر اردیبهشت همچنین به اقدامات صورت گرفته در مورد آنتی دوپینگ اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه در این دوره از بازی‌ها برای نخستین بار فرم‌های مربوط به دوپینگ به صورت غیر فیزیکی و از طریق سازمان بین‌المللی تست دوپینگ( ITA ) نجام می‌شود، به رغم بعضی بی‌نظمی‌های موجود در دهکده بازی‌ها، این فرم‌ها تکمیل و بارگذاری شد.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی وضعیت کاروان ورزشکاران را مطلوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه هیچ یک از ورزشکاران آسیب دیدگی جدی ندارند و ورزشکاران کشورمان در شرایط مناسبی به سر می‌برند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر