|
کدخبر: 179978

پولشویی عامل تنها نقطه سیاه کارنامه مسی!

در هفته‌ای که گذشت کوپا امریکا شروع شد. کوپا قدیمی‌ترین تورنمنت ملی‌ای است که هنوز هم برگزار می‌شود، ۱۰۵سال پیش نخستین دوره ی این مسابقات برگزار شد.

ورزش پولشویی عامل تنها نقطه سیاه کارنامه مسی!

تیم ملی آرژانتین طی ۴۶دوره ی گذشته بعد از اروگوئه با ۱۴قهرمانی بیشترین قهرمانی را دارد و به تنهایی با ۱۴ نایب قهرمانی بیشترین نایب قهرمانی تاریخ این مسابقات را دارد.

تیم ملی ارژانتین هرساله یکی از شانسهای قهرمانی این رقابتها محسوب میشد اما آنها طی ۲۸سال گذشته نتوانسته‌اند جامی را ببرند و این خود معضلی برای یکی از بزرگترین تیمهای امریکای جنوبی محسوب می‌شود. آنها در طی این ۲۸سال فقط ۴ بار طعم فینال را در رقابتهای کوپا چشیده‌اند و در نهایت از قهرمانی بازمانده‌اند.

تیمی که همیشه ستارگان متعددی داشته است و طی ده سال اخیر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیونل مسی را در ترکیب خود داشته است باز هم در گرفتن جام ناکام بوده است. آنها در سال ۲۰۱۶ در مراسم ۱۰۰ سالگی این رقابتها در فینال برابر شیلی شکست خوردند تا به نخستین تیم تاریخ فوتبال تبدیل شوند که در سه فینال رسمی و پیاپی در سه سال پشت سر هم شکست میخورد.

اما مشکل آرژانتین چیست؟ آنها هر سال تعداد بسیار زیادی بازیکن باتجربه و بسیاری تلنت نیز در ترکیب خود دارند اما باز هم ناکام هستند. خیلی از افراد اعتقاد دارند که مربیان دلیل اصلی این ناکامی‌ها هستند و باید آنها را مقصر اصلی این اتفاقات شوم برای تیم ملی آرژانتین بدانیم، خب راستش را بخواهید این گمان آنقدر هم بی‌راه نیست. طی ناکامی‌های اخیر بی‌کفایتی مربیان در برخی مواقع حرف اول را میزد. اما پشت بی‌کفایتی مربیان و یا اشتباهات معدودِ بازیکنان، سیستمی کثیف وجود دارد، سیستمی که نیاز به مربیگرانی همچون بائوزا دارد. افرادی که دهان خود را ببندند تا فدراسیون ارژانتین به پولشویی و سیستم کثیف خود ادامه دهد.

مدیریت ضعیف فدراسیون تیم ملی فوتبال آرژانتین معضل اصلی این اتفاقات است، فرصت دادن به مربیان تازه کار و نابلدی مانند مارادونا و باتیستا تیم مستعد و با تجربه ی آرژانتین را نسل به نسل از بین برد. حتی مربیانی مانند باسیله و بائوزا نیز که مربیان موفقی به شمار میرفتند در زمان نامناسب در سالیان اخیر به تیم تزریق شدند تا نه تنها از پس کنترل رختکن پُرستاره ی ارژانتین برنیایدند بلکه با تاکتیکهای مختلف تیم را سردرگم کنند.

خیلی از افراد بازیکنان را مقصر این اتفاقات و ناکامی‌ها میدانند، اما کنترل رختکن و مهم تر از همه چینش درست بازیکنان میتواند قهرمانی برای تیم بیاورد، نه صرفاً تیمی پُر از ستاره. تکه‌های یک پازل تا زمانی که درست در کنار هم چیده نشوند توفیقی حاصل نخواهد شد، بدون یک هنرمند نمیتوان از بوم انتظار یک اثر هنری داشت.

 

منبع: اکسترافوتبال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها