|
کدخبر: 170905

شرکت فایزر واکسن این افراد را تقبل می کند

شرکت آمریکایی فایزر و همکارش شرکت آلمانی بیونتک اعلام کردند دوزهای واکسن کرونایشان را برای ایمن‌سازی ورزشکاران و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در المپیک توکیو اهدا می‌کنند

ورزش شرکت فایزر واکسن این افراد را تقبل می کند

بر اساس این اعلام این دو شرکت انتظار می‌رود دوزهای اولیه واکسن کرونا در پایان ماه مه (اوائل خرداد) به نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در المپیک تحویل شود تا اطمینان حاصل شود این افراد پیش از ورود به به توکیو دوز دوم واکسن کرونایشان را هم زده باشند. 

این طرح پس از آن به مرحله عمل گذاشته شد که به دنبال پیشنهاد آلبرت بورلا مدیرعامل فایزر در این باره، که «کمیته بین‌المللی المپیک» (IOC) جلسه‌ای مقامات دولت ژاپن برگزار کرد. 

توماس باخ، رئیس IOC گفت: «اهدای این واکسن‌ها یکی دیگر از اقدامات ما برای ایمن و مصون نگهداشتن بازهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای همه شرکت‌کنندگان است.» 

از طرف دیگر ژاپن در حال بررسی تمدید وضعیت اضطراری به علت اوج‌گیری شیوع کرونا در توکیو و نواحی شهری عمده دیگر این کشور است و به این ترتیب این نگرانی به وجود آمده است که آیا المپیک توکیو در زمان مقرر در ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) شروع خواهد شد یا نه. 

به گفته این شرکت‌ها، دوزهای اهدایی واکسن کرونا جدا از دوزهای فراهم شده بر اساس قراردادهای عرضه واکسن با کشورهای جهان است و بر توافق‌های موجود تاثیری ندارد.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها