|
کدخبر: 169814

پرسپولیس هر ۴ جام ممکن را می‌خواهد

مربی پرسپولیس: من همیشه گفته‌ام خارج از مسائل تاکتیکی و فنی رمز موفقیت تیم ما متحد بودن و همدلی ماست.

ورزش پرسپولیس هر ۴ جام ممکن را می‌خواهد

حمید مطهری درحالی به همراه تیم پرسپولیس برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در هند حضور داشت که ۵ ادریبهشت تولد ۴۷ سالگی خود را جشن گرفت و در پایان این مسابقات به همراه پرسپولیس موفق شد از گروه خود صعود کند. از همین رو وی گفت‌وگوی با خبرنگار ما داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پرسپولیس مقتدرانه صعود کرد

 پرسپولیس باشگاه بزرگی است و ما همیشه تلاش می‌کنیم و مبارزه گر هستیم که بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. درباره این موضوع باید بگویم ما از هواداران خود تشکر میکنیم که حمایت آنها از ما همیشگی بوده است و انرژی مثبتی برای ما فرستاند و این صعود مقتدرانه را به هواداران وملت خوب ایران تقدیم می‌کنم.

سال گذشته برای شما چگونه بود؟

ما توانستیم قهرمان ایران بشویم و به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان صعود کنیم همه این اتفاقات حس خوبی به هر فوتبال‌دوستی خواهد داد. اما متاسفانه در این سال که می‌توانست سال خوبی برای ما باشد برخی از دوستان خود را از جمله علی انصاریان و مهرداد میناوند را از دست دادیم.

پرسپولیس در فصل جاری همچنان مدعی است؟

ما در چهار جام درگیر هستیم که یکی از آنها سوپرجام ایران است که یک تک‌بازی بین ما و تراکتور است. بنابراین ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در تمامی مسابقات مدعی باشیم و پرسپولیس را به قهرمانی برسانیم. همه این اتفاقات منوط به آن است که مثل گذشته سخت تمرین کنیم و تلاش خود را به کار ببریم و مبارزه کنیم.

تیم بعد از فینال آسیا تا چند هفته نتایج خوبی نگرفت. این موضوع بازهم تکرار می‌شود؟

طبیعی بود که بعد از دست دادن فینال آسیا بازیکنان ما در شرایط روحی و روانی خوبی به سر نمی‌برد و علی رغم اینکه شایسته قهرمانی بودیم تیم ناکام ماند و ذهن بازیکنان درگیر این بازی باشد. باز با این حال بعد از باخت آلومینیوم اراک ما از این بازی خیلی درس‌های زیادی گرفتیم و روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کردیم و همچین سعی کردیم نقاط قوت خود را ارتقا دهیم. در نهایت با تلاش بیشتر تیم نتیجه گرفت و بعد از موفقیت در لیگ این موضوع در لیگ قهرمانان نیز برای ما تکرار شد و ما مقتدرانه به دور بعدی رقابت‌ها صعود کردیم.

برگزارای دربی باز هم حواشی ایجاد کرده است

ما همان درخواستی را از سازمان لیگ کرده‌ایم که استقلال پیش از دربی رفت آن را خواسته بود. ما بعد از فینال آسیا بازی‌های خود را به صورت فشرده انجام دادیم و به دربی رسیده‌ایم. این رفتارهای ضد و نقیض به هیچ عنوان برای سازمان لیگ خوب نیست.

رمز موفقیت پرسپولیس چیست؟

من همیشه گفته‌ام خارج از مسائل تاکتیکی و فنی رمز موفقیت تیم ما متحد بودن و همدلی ماست که این بالاتر از تمامی مسائل فنی است. ما بارها نشان دادیم یک گروه و یک تیم هستیم و در مسائل فنی نیز کار تیمی همیشه در اولویت است. خیلی از بازیکنان از جمع ما جدا شدند و بازیکنان جدیدی به جمع ما اضافه شده ولی در همان مدت زمان کوتاه سریع خود را با شرایط وفق دادند و به کمک تیم آ‌مدند. همان طور که می‌دانید رقابت با تیم‌ هایی که در آسیا حضور دارند همواره سخت است چرا که برخی از تیم‌ها با مخارج زیاد و هزینه کردن‌های دلاری به دنبال موفقیت هستند و به خوبی می‌دانیم پرسپولیس کار بزرگی را در آسیا انجام داد و این موفقیت چیزی جز تلاش شبانه‌روزی تمامی افراد در باشگاه نیست مخصوصا بازیکنان که با جان و دل بازی کردند و به تصمیمات خود متعهدانه عمل کردند. اگر یک مربی خارجی این موفقیت را به‌دست می‌آورد ما آن را در بوق و کرنا می‌کردیم اما همه دیدیم پرسپولیس با یک گروه فنی ایرانی به چنین موفقیت‌هایی رسید. شما بسیاری از مهره‌های کلیدی خود را از دست داده‌اید و با این همه مشکلات حاشیه‌ای و شیوع ویروس کرونا و عدم حضور تماشاگران که نقش مهمی در موفقیت‌های پرسپولیس دارند و همچنین با تصمیمات مغرضانه‌ای که علیه ما گرفته شد توانستیم تا فینال آسیا پیش برویم و همچنین قهرمان نیم فصل بشویم.

اگر آل کثیر در فینال حضور داشت پرسپولیس قهرمان می‌شد؟

من در خصوص بودن یا نبودن یک بازیکن صحبت نمی‌کنیم اما محرومیت عیسی آل کثیر ناجوانمردانه بود هر چند ما در بازی فینال وحید امیری و احسان پهلوان را در اختیار نداشتیم. قطعا اگر ما تیم خود را کامل در اختیار داشتیم قطعا شرایط برای ما تغییر می‌کرد اما می‌گویم تیم ما هیچ وقت متکی به یک فرد نبوده و همیشه به معنای واقعی تیم است.

تیم‌های شرق آسیایی برای ما یک تابو هستند؟

متاسفانه در لیگ شرایط برای ما به گونه‌ای رقم خورد که سه هفته نتوانستیم بازی کنیم و از شرایط مسابقه به دور شدیم و من هنوز نمی‌دانم چرا بازی ما با ذوب آهن لغو شد ما هیچ موقع اهل عذر و بهانه نیستیم و هرگز دنبال فرار از انتقاد و پاسخگویی نبوده‌ایم حتی اگر یادتان باشد ما مجبور شدیم یک بازی درون تیمی انجام دهیم و این موضوع در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی کاملا مشهود بود و اولسان خودش را به ما تحمیل کرد و به خوبی دیدیم هر چه از بازی گذشت پرسپولیس سوار بازی شد.

از عملکرد خریدهای جدید پرسپولیس راض هستید؟

بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید شخصیت قهرمانی و ذهن برنده داشته باشد که خدا را شکر بازیکنان ما این خصلت را دارند و هیچ وقت اشباع نمی‌شوند و تشنه موفقیت هستند. بازیکنان ما علی الخصوص خریدهای جدید ما در دور گروهی لیگ قهرمانان آ‌سیا به خوبی ارزش‌های خود را به نمایش گذاشتند. بچه‌های ما همگی بازیکنان ارزشمندی هستند و با حضور مهدی ترابی شهریار مغانلو و فرشاد فرجی تیم ما تکمیل‌تر شده است و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در همه جام‌ها موفق باشیم.

 با حضور بازیکنان جدید کار کادرفنی برای چیدن ترکیب سخت نشده است؟

این را می‌توان به نوعی یک دردسر شیرین برای ما قلمداد کرد خدا را شکر تمامی بازیکنان ما توانمند هستند و این موضوع دست ما را برای مدل‌های مختلف بازی و تاکتیک‌های متفاوت باز می‌گذارد. یک تیمی مثل پرسپولیس همیشه باید بازیکنان باکیفیت و با نشاطی را در اختیار داشته باشد بنابراین هر چه حس رقابت در تیم بیشتر باشد این به نفع پرسپولیس خواهد بود.

 نظرتان در مورد یحیی گل محمدی چیست؟

ما مربی‌های توانمندی را در اختیار داریم و باید با توجه به امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم از آنها خروجی بخواهیم و من معتقدم اگر شرایط را برای مربیان ایرانی فراهم کنیم قطعا در آسیا صاحب سبک خواهیم شد. فوتبال ایران به نظر من باید به یحیی گل محمدی بیشتر احترام بگذارد.

 در مرحله بعدی به استقلال تاجیکستان خورده‌اید

بله. من شناختی از این تیم ندارم. اما قطعا تیمی که توانسته ۴ گل به الهلال بزند و صدرنشین گروه شود تیم خوب و شایسته‌ای است. ما در روزهای آینده قطعا بازی این تیم را مشاهده خواهیم کرد و خود را برای دیدار با این تیم آماده می‌کنیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر