|
کدخبر: 123208

معادله جدید؛ یک ایرانی روی نیمکت استقلال

ماجرای بازگشت آندره‌آ استراماچونی را باید منتفی شده دانست.

ورزش معادله جدید؛ یک ایرانی روی نیمکت استقلال

ماجرای بازگشت آندره‌آ استراماچونی را باید منتفی شده دانست. تقریبا هیچ اتفاقی که این مربی را به استقلال نزدیک کند نیفتاده و حالا رسانه ها برای نیمکت استقلال اسم‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند.

اما نکته مهم این است که به احتمال زیاد قبل از انتخاب مربی جدید برای استقلال، یک تغییر بزرگ دیگر هم رخ می‌دهد: «رفتن احمد سعادتمند»! مدیر عامل پرحاشیه استقلال فرهاد مجیدی را به بهانه ناکامی در کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی برکنار کرد و اسم استراماچونی را مطرح کرد تا صدای اعتراض هواداران استقلال را کم کند. در این مدت هم مدیران باشگاه تقریبا همه کارها را زمین گذاشتند تا استرا را برگردانند. اما استراماچونی نمی‌آید و حالا باشگاه استقلال مانده با تیمی پر از ستاره اما بدون مربی. استقلال در فصل نقل و انتقالات هم بازیکن شاخص چندانی جذب نکرد. شاید محمد رشید مظاهری بزرگ‌ترین اسمی بود که به استقلال آمد.

اما نکته این است که در نتیجه بی توجهی مدیران باشگاه و تمرکز آنها روی موضوع استراماچونی، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه هم بسته شده و استقلال تا وقتی بدهی به بویان و شفر را پرداخت نکند نمی‌تواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند. ابن اشتباهات بزرگ باعث شده سعادتمند روی لبه تیغ برود و هر لحظه احتمال برکناری‌اش وجود دارد. ضمن این که هواداران استقلال هم از او عصبانی و ناامیدند و مشکلی با رفتنش ندارند. اما مساله این است که رفتن یا نرفتن سعادتمند در سرنوشت نیمکت استقلال هم موثر است. اگر سعادتمند برود به احتمال فراوان فرهاد مجیدی دوباره به نیمت استقلال بر‌می‌گردد. او در این مدت که از استقلال رفته از تیمهایی مثل تراکتور و ذوب آهن پیشنهاد دریافت کرده اما این پیشنهادها را رد کرده است. احتمالا او پیش خودش حدس می زده که سعادتمند رفتنی است و با رفتن این مدیر دوباره می‌تواند سرمربی استقلال شود.

اگر یادتان باشد چند روز پیش در گزارشی نوشته بودیم که اختلافات این دو نفر با هم به قدری زیاد است که قطعا نمی‌توانند در کنار هم کار کنند. آن روزها سعادتمند ماند و مجیدی رفت و حالا احتمال رفتن سعادتمند و بازگشت مجیدی زیاد شده. اما اگر سعادتمند در استقلال ماندگار شود چه؟ در این صورت استقلال گزینه های دیگری خواهد داشت. این روزها صحبت از الکساندر نوری است. مربی دورگه ایرانی - آلمانی که سابقه کار در بوندس لیگا را دارد. اسم او هفته پیش هم به عنوان گزینه استقلال مطرح شده بود اما آن روزها طرفداران استقلال به آمدن استرا بسیار امیدوار بودند و به همین به صفحه شخصی نوری در اینستاگرام حمله کردند و او را از آمدن به استقلال برحذر داشتند! حالا اما وضعیت فرق کرده و نوری گزینه مناسب و در دسترسی به نظر می‌رسد.

نکته مهم درباره او این است که شامل قانون منع استخدام مربیان و بازیکنان خارجی هم نمی‌شود و می‌تواند به ایران بیاید. نوری خودش هم علاقه‌اش به حضور در فوتبال ایران را نشان داده است.  او در دو سه سال اخیر چند پیشنهاد از تیم های ایرانی دریافت کرده بود که در این باره گفته: «خیلی از تیم‌هایی که طی سال‌های اخیر جزء مدعیان قهرمانی در لیگ ایران بوده‌اند با من تماس گرفتند اما مذاکرات خیلی جدی نبود و با هم خیلی جدی جلو نرفتیم. در این مدت اخیر به ‎جز پرسپولیس اکثر تیم‌های مدعی به من پیشنهاد دادند و تماس‌هایی با هم داشتیم، هر چند باز هم تاکید می‌کنم که فقط مذاکرات اولیه انجام شد و کار تا مراحل نهایی پیش نرفت. در این مدت ما فقط درباره ملزومات و شرایط موجود و آن چیزهایی که من به‎عنوان مربی به آنها نیاز دارم، با هم صحبت کردیم.» به هر حال به نظر می رسد او و فرهاد مجیدی گزینه‌های اصلی هدایت استقلال هستند.

 

منبع: جام نیوز

ارسال نظر