|
کدخبر: 122955

تحدید گل محمدی علیه مدیران پرسپولیس :

یک بازیکن دیگر جدا شود من هم می روم

یحیی در آن جلسه به اعضای هیات مدیره رسما اعلام کرده که اگر از جمع بازیکنان فعلی، حتی یک نفر هم اقدام به جدایی کند، استعفا می‌دهد و حاضر نیست در فصل بیستم روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

ورزش  یک بازیکن دیگر جدا شود من هم می روم

تیم فوتبال پرسپولیس این روزها در قطر به سر می‌برد تا شانس خود را برای صعود از گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امتحان کند و با توجه به اینکه حریف عربستانی سرخ‌ها که صدرنشین گروه هم محسوب می‌شود شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و در لیگ داخلی‌اش هم نتایج ضعیفی کسب کرده است و حتی یکی از کاندیدای سقوط نیز به شمار می‌رفت، پرسپولیسی‌ها امیدوارند که بتوانند با ۲ پیروزی پیاپی مقابل التعاون مجوز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را کسب کنند.

یحیی گل‎محمدی پیش از اعزام تیم به قطر از شرایط حاکم بر باشگاه و تیم ناراضی بود و حتی تا پای کناره‌گیری از سمت خود هم پیش رفت و درنهایت جلسات او با مدیران باشگاه باعث شد بپذیرد فعلا کار خود را در تیم ادامه دهد و برای بهتر شدن شرایط منتظر عملکرد مثبت باشگاه بماند.

اما او حالا در قطر امیدوارتر از همیشه تمرینات تیمش را دنبال می‌کند و با روحیه دادن به بازیکنانش سعی در این دارد که آنها هم مشکلات تهران را فراموش کنند و برای کسب نتایج درخشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا متمرکز شوند.

البته در این روزهای بی‌سروصدای پرسپولیس، مدیران باشگاه روزهای سختی را سپری می‌کنند و برای اینکه تا چند روز دیگر باز هم هدف حمله هواداران سرخ قرار نگیرند باید اقداماتی را انجام دهند که نتیجه‌اش تاثیر بسزایی در تیم فصل آینده پرسپولیس دارد.

 یحیی از مدیران پرسپولیس چه خواست؟

بعد از اینکه گل‌ محمدی به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات در گفت‎وگو با رسانه‌ها از تحویل دادن استعفای کتبی‌اش به باشگاه خبر داد، مدیران سرخ برای دور کردن حاشیه از تیم بلافاصله دست به ‌کار شدند و با دعوت از سرمربی تیم به باشگاه پای درددل او نشستند.

در این جلسه یحیی انتقادات زیادی به شیوه مدیریت باشگاه داشت و این موارد از نحوه حفظ بازیکنان تیم، جدایی ۲ ستاره اصلی، تسویه‎حساب با بازیکنان، پرداخت مبالغ پیش‎پرداخت بازیکنان جدید تا حل‎وفصل پرونده برانکو برای جلوگیری از احکام خطرناک‎تر از سوی فیفا بود. در سوی مقابل، مدیران بعد از اینکه گزارشی از عملکرد خود به سرمربی تیم ارائه دادند در برخی موارد مثل موارد مالی حق را به یحیی دادند اما در پرونده جدایی ترابی و علیپور خودشان را بی‎تقصیر دانستند و اعلام کردند که آنها از ابتدا هم قصدشان جدایی بود و حتی اگر مبلغ پیشنهادی‌شان را پرداخت می‌کردند هم بهانه‌ای دیگر برای جدایی می‌تراشیدند.

در پایان این جلسه سرمربی سرخ‌ها برخی خواسته‌های خود را به گوش هیات‌مدیره باشگاه رساند و به آنها اولتیماتوم داد که تنها درصورتی کارش را در پرسپولیس ادامه می‌دهد و قراردادش را هم تمدید می‌کند که این خواسته‌ها به ‌صورت تمام و کمال اجرایی شود.

بخشی از این خواسته‌های سرمربی که به مسائل مالی مربوط می‌شد تا امروز توسط مدیران باشگاه انجام شده است و حالا بازیکنان جدید ۱۰ درصد از پیش‌پرداخت‌های خود را دریافت کرده‌اند و درخصوص تسویه با بازیکنان فصل قبل هم قرار بر این شده که تا پایان اردیبهشت آتی مبلغ قراردادشان به ‌صورت کامل پرداخت شود و پانزدهم فروردین آتی هم آپشن‌های قراردادشان را تسویه کنند.

اما هنوز مدیران پرسپولیس ۲ موضوع حساس را پیش‌رو دارند که یکی بحث بستن پرونده برانکو در فیفاست و دیگری تلاش برای حفظ تمام بازیکنان باقی‎مانده از فصل گذشته. طبق شنیده‌ها یحیی در آن جلسه به اعضای هیات‎مدیره رسما اعلام کرده که اگر از جمع بازیکنان فعلی، حتی یک نفر هم اقدام به جدایی کند، استعفا می‌دهد و حاضر نیست در فصل بیستم روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

 مذاکرات با مدیربرنامه‌های شجاع

یکی از بازیکنانی که در قراردادش بند جدایی دارد و می‌تواند با پرداخت ۴۰۰ هزار دلار راهی یک تیم خارجی شود، شجاع خلیل‎زاده است که پیش از سفر به قطر هم بارها برای تعیین‌تکلیف فصل آینده‌اش راهی باشگاه شد و در آخرین حضورش در باشگاه با گفتن این جمله که تا پایان لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را همراهی می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد که بماند یا برود، هواداران پرسپولیس را از اختلافش با مدیران باشگاه باخبر کرد.

خلیل‌زاده که یکی از بازیکنان محبوب در پرسپولیس به شمار می‌رود و هواداران اصرار زیادی به حفظ او در تیم دارند، از مهم‌ترین شروطی که برای باشگاه گذاشته می‌توان به مباحث مالی اشاره کرد که البته تا این لحظه مورد قبول مدیران پرسپولیس قرار نگرفته است. حالا شنیده می‌شود در شرایطی که شجاع برای حضوری موفق در آسیا تمرکز خود را روی بازی‌های مرحله گروهی گذاشته است، مدیربرنامه‌های این بازیکن در تهران چندمرتبه‌ای با مدیران باشگاه دیدار و گفت‎وگو داشته است تا آنها بتوانند پیش از پایان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به توافق برسند و هیچ استرسی از بابت جدایی شجاع بین مدیران و هواداران سرخ وجود نداشته باشد.

طبق شنیده‌ها این مذاکرات به‌صورت مرحله به مرحله پیش می‌رود و طرفین درحال رسیدن به‌ یک توافق دوطرفه هستند. پرسپولیسی‌ها که نمی‌خواهند خیلی ریخت‌وپاش کنند، درنظر دارند که با کمی نرمش نسبت به این بازیکن و البته قرار دادن آپشن‌هایی، قرارداد جدید را به پیشنهاد خلیل‎زاده نزدیک کنند.

 کنعانی‌زادگان خواهان سقف قرارداد

محمدحسین کنعانی‎زادگان یکی دیگر از بازیکنانی است که بارها در باشگاه حاضر شده بود و هر بار هم ناراحت‎تر از دفعه قبلی از باشگاه خارج می‌شد اما روبه‎روی خبرنگاران طوری وانمود می‌کرد که اتفاقی نیفتاده و او به کارش ادامه می‌دهد اما درمورد این بازیکن هم باید بدانید که او به باشگاه در آخرین دیدار تذکر داده که اگر خواسته‌هایش مورد قبول قرار نگیرد براساس بندهایی که در قراردادش وجود دارد، بعد از لیگ قهرمانان آسیا اقدام به جدایی می‌کند.

یکی از منابع موثق نزدیک به باشگاه در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «کنعانی‌زادگان بعد از اینکه متوجه شد باشگاه سقف قرارداد خود را برای فصل جدید تغییر داده است و برخی نفرات جدید و چند بازیکن قدیمی شامل این سقف قرارداد شده‌اند، با حضور در باشگاه اعلام کرد که با توجه به تعداد بازی‌هایی که برای پرسپولیس در فصل نوزدهم انجام داده و همچنین ملی‌پوش بودن، باید مبلغ سقف به او هم تعلق بگیرد. البته چون این بازیکن توافق مالی فصل جدید را هم در قراردادش داشته، مدیران پرسپولیس با خواسته‌اش مخالفت کرده‌اند و کنعانی‌زادگان هم اعلام کرده که درصورت رد خواسته‌اش بعد از بازگشت از قطر تصمیم جدیدی می‌گیرد.»

البته براساس اطلاعاتی که «فرهیختگان» در دست دارد، باشگاه قصد دارد به قرارداد این مدافع متممی اضافه کند تا مشکل او هم حل شده و با روحیه‌ای بالا کارش را در پرسپولیس ادامه دهد.

 نادری نزدیک به ماندن

محمد نادری یکی دیگر از بازیکنانی است که هنوز تکلیفش با سرخ‌ها مشخص نشده و حرف و حدیث‌ها درخصوص تمدید قراردادش با پرسپولیس بسیار است. این مدافع چپ‌پا که حالا رقیبی جدی به نام سعید آقایی را در پرسپولیس مقابل خود می‌بیند، از تیم‌هایی مثل استقلال، تراکتور و سپاهان پیشنهاد در دست دارد و این باشگاه‌ها حتی با کورتریک هم مذاکرتی داشته‌اند که اگر بتوانند با نادری به توافق برسند، مشکلی برای دریافت رضایتنامه‌اش وجود نداشته باشد.

او که در این فصل باید قراردادش را با تیم جدیدش قطعی کند و دیگر بازیکن قرضی نخواهد بود، در تصمیم برای جدایی از پرسپولیس مردد شده و براساس اطلاعاتی که دوستان نزدیکش به «فرهیختگان» داده‌اند، دوست دارد باز هم کار خود را با پیراهن سرخ ادامه دهد و پیشرفت خود را به حضور در این تیم منوط می‌داند.

ظاهرا مشکل میان او و باشگاه پرسپولیس چندان جدی نیست و اگر مدیران پرسپولیس کمی به روند مذاکرات خود با این بازیکن سرعت ببخشند، او ۲ فصل دیگر با سرخ‌ها قراردادش را تمدید می‌کند.

 

منبع: پارس فوتبال

ارسال نظر