|
کدخبر: 122797

قطری ها در میزبانی گل کاشتند!

شرایط سخت کرونایی و کم و کاستی های فراوان در میزبانی قطری ها خون پرسپولیسی ها را به جوش آورده.

ورزش قطری ها در میزبانی گل کاشتند!

انتظار‌ها به‌سر آمد و پرسپولیسی‌ها امشب به دیدار التعاون عربستان می‌روند تا سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را پشت‌سر بگذارند. واقعیت این است که آن‌ها در دو بازی ابتدایی، اصلاً عملکرد خوبی نداشتند و در حالی که به نظر می‌رسید حداقل با ۴ امتیاز استارت بزنند، نهایتاً به یک امتیاز بسنده کردند. حالا یحیی گل‌محمدی و شاگردانش باید جبران مافات کرده و راهی برای صعود بسازند که برای این کار، باید روحیه و آرامش داشته باشند، اما اوضاع به‌درستی پیش نمی‌رود. در این گزارش، بخشی از شرایط اردویی پرسپولیس را می‌خوانید:

تمرین در چمن ناهموار

این موضوع برای همه پرسپولیسی‌ها عجیب بود که چرا کشوری مثل قطر که به لحاظ امکانات سرآمد کشور‌های خاورمیانه بوده، کیفیت زمین‌های چمن تمرینی خود را از دست داده است. در زمینی که پرسپولیس تمرین می‌کند، ناهمواری‌هایی دیده می‌شود. در این مورد شنیدیم شرایط گسترش کرونا باعث کاهش تعداد کارمندان و کارگر‌های فصلی در قطر شده و کمبود نیروی انسانی به کیفیت زمین‌ها لطمه جدی وارد آورده است.

تأکید دوباره پیروانی

افشین پیروانی، سرپرست و مدیر تیم پرسپولیس هر شب به بازیکنان تأکید می‌کند حتی برای انجام یک خرید ساده هم از هتل خارج نشوند. نه تنها بازیکنان بلکه بوقچی‌ها و اعضای زحمتکش تیم تدارکات که همراه تیم هستند نیز، نمی‌توانند از هتل محل اقامت پرسپولیس بیرون بروند مگر برای حضور در تمرین.

بحران سیم‌کارت

در کنار تمام مشکلات موجود در این اردو، پرسپولیسی‌ها با بحران سیم‌کارت هم مواجه هستند. در کشور قطر قوانین سختگیرانه‌ای برای خرید سیم‌کارت وجود دارد و کسانی که در این کشور سیم‌کارت می‌خرند باید یکسری قواعد را سپری کنند. پرسپولیسی‌ها از آنجا که حدود دو هفته قرار اردو در دوحه داشتند، باید سیم‌کارت تهیه می‌کردند، اما چون در قرنطنیه هستند قادر به خروج از هتل و خرید سیم‌کارت نیستند. به همین خاطر، تماس با ایران برای‌شان سخت‌تر شده است.

تماس فقط با واتس‌اپ

پرسپولیسی‌ها فقط به شرطی می‌توانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند که در محل هتل باشند و بتوانند از امکاناتی مثل WI-FI هتل سود ببرند. البته این در شرایطی است که برخی بازیکنان می‌گویند اینترنت هتل بسیار ضعیف است و آن‌ها نمی‌توانند حتی چت‌های ساده خود را پیش ببرند چه‌رسد به تماس تصویری و صوتی با اعضای خانواده. معمولاً در سفر‌های قبلی، برخی بازیکنان می‌توانستند اعضای خانواده را در کنار خود داشته باشند، اما در این سفر به خاطر شرایط کرونا، از این مسائل خبری نیست و دلتنگی‌ها بیشتر شده است.

جواب تست‌ها کامل نیست

دو روز قبل خبر رسید پاسخ تست تک‌تک اعضای کاروان پرسپولیس به دست‌شان رسیده و هیچ مشکلی برای سرخ‌ها جهت حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد، اما در این باره شنیدیم هنوز گزارش مربوط به تست ۵ نفر از اعضا نیامده و باعث نگرانی‌هایی شده است. آن‌ها می‌ترسند دچار کرونا شده باشند و شانس حضور در کنار تیم را از دست بدهند یا به اجبار وارد قرنطینه سختگیرانه‌تری در غربت شوند! البته گویا این مسئله در مورد تیم‌های دیگر حاضر در این رقابت‌ها صدق می‌کند و فقط شامل حال پرسپولیس نمی‌شود.

اعتراض پزشکی

از سوی دیگر، شنیدیم امکانات میزبانی قطری‌ها فقط به مسائلی مثل هتل یا زمین تمرین و صدور ویزا مربوط نمی‌شود بلکه آن‌ها تجهیزات پزشکی کاملی هم ندارند و به همین خاطر تیم پزشکی پرسپولیس با دردسر‌هایی مواجه شده است. کادرپزشکی برای رفع نیاز‌های روزمره بازیکنان حتی نمی‌توانند از هتل خارج شده و لوازم پزشکی مثل تیپ‌های ورزشی بخرند.

ورزشگاه مجهز به کولر

تیم پرسپولیس در ورزشگاه زیبای Education که برای جام جهانی ساخته شده، به مصاف التعاون خواهد رفت و دیروز در این ورزشگاه، نشست خبری سرمربیان دو تیم برگزار شد. استادیوم نام برده، بسیار شیک و مدرن است تا جایی که برای خنک ماندن فضای استادیوم، دستگاه‌های تهویه و کولر با قدرت قابل توجه تعبیه شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا باتوجه به این محدودیت تلاش می‌کند تا به صورت زنده اخبار را مخابره کند. این استادیوم قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبان سرمربیان‌های حاضر در جام جهانی هم باشد.

وضعیت غذایی بهتر شد

بعد از اعتراضات شدید افشین پیروانی به ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا، وضعیت تغذیه بازیکنان بهتر شد و حداقل دیگر اعضای تیم غذای سرد نمی‌خورند. با این حال وضعیت و امکانات اردویی بازیکنان اصلاً مناسب نیست. در مقابل، همه بازیکنان انگیزه خاصی دارند و در تمرینات، این انگیزه‌ها را نشان می‌دهند.

شایعه‌ای که همه را متعجب کرد

عصر دیروز شایعه‌ای عنوان شد مبنی بر اینکه امید عالیشاه بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از پرسپولیس جدا می‌شود تا به فولاد خوزستان بپیوندد. اکثر اعضای تیم از خواندن و شنیدن این خبر متعجب و غافلگیر شدند، درست مثل هواداران پرسپولیس.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر