|
کدخبر: 260277 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شود / حسینی می‌تواند دروازه بان اول تیم ملی باشد

مسعود قاسمی پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: حضور رضایی موجب شده که عملکرد آقای حسینی هم مطمئن‌تر شود. این مطلب، اهمیت استفاده اصولی از آلترناتیو مناسب را نشان می دهد. به عقیده من حسینی با این عملکرد در فصل جاری، می‌تواند دروازه بان اول تیم ملی باشد.

فوتبال استقلال با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شود / حسینی می‌تواند دروازه بان اول تیم ملی باشد

استقلال پس از توقف مقابل سپاهان در اصفهان و کاهش فاصله با پرسپولیس رده دومی، در هفته بیست و ششم لیگ برتر به مصاف تیم شهرخودرو رفت. شاگردان مجیدی شروع خوبی در این بازی نداشتند و با کمترین ایجاد موقعیت با نتیجه تساوی به رختکن رفتند. در نیمه دوم با چند تغییر در ترکیب، استقلال ضرباهنگ بهتری به خود گرفت و در نهایت در واپسین لحظات بر روی فرصت طلبی آرمان رمضانی موفق شد قفل دروازه حریف مشهدی را باز کند و پیروز نبرد حساس هفته شود.

با کسب این ۳ امتیاز حیاتی و با توجه به توقف پرسپولیس در فولادشهر، آبی های پایتخت اختلاف خود را با رقیب سنتی به همان ۶ امتیاز افزایش دادند تا با خیال آسوده تری به مصاف فولاد بروند. به عقیده برخی کارشناسان بازی با فولاد می تواند یک چالش بسیار سخت برای آبی پوشان باشد که تا حد زیادی در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار خواهد بود. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با مسعود قاسمی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

مجیدی برنده نیمه مربیان

مسعود قاسمی پیشکسوت استقلال درباره بازی استقلال با شهرخودرو گفت: به نظر من این بازی دو نیمه کاملا متفاوت داشت. در نیمه اول یکی از بدترین بازی های استقلال در چند سال اخیر را شاهد بودیم ولی در نیمه دوم آقای مجیدی عالی کار کرد و با ایجاد چند تغییر خوب در خط میانی و خط حمله، موفق شد روند بازی را دگرگون کند.

او در ادامه اضافه کرد: البته من هدف کادرفنی از فیکس کردن روزبه چشمی در این بازی که نیاز به پیروزی در خانه داشتیم را درک نکردم. در هرصورت استقلال نباید مقابل تیمی مثل شهرخودرو منفعل عمل کند و در دقیقه ۹۰ به گل برسد. درست است که استقلال در این فصل با آقای مجیدی همه رکورد ها را شکسته ولی فوتبال تماشاگرپسندی را در مجموع ارائه نکرده است.

در ایران به بازی زیبا جام نمی‌دهند

او درمورد مطرح شدن این موضوع که استقلال فوتبال زیبایی را ارائه نمی کند توضیح داد: واقعیت امر این است که در فوتبال ایران چیزی به اسم بازی زیبا نداریم. شاید فقط یک تیم در لیگ ما باشد که تا حدودی قابل قبول و با کیفیت بازی می کند که آن تیم سپاهان است. با این وجود می بینید که آقای نویدکیا با انتقادات زیادی روبه رو شده که چرا نتیجه دلخواه را نگرفته است. باید این حقیقت را پذیرفت که در ایران به بازی زیبا جام نمی دهند. اگر استقلالِ آقای مجیدی بهترین فوتبال را بازی کند ولی در آخر جامی نگیرد، مطمئن باشید که فرهاد محکوم به رفتن است.

استقلال با سلام و صلوات به گل می‌رسد

او در ادامه خاطرنشان کرد: از آن جایی که استقلال سالهاست که دستش از جام کوتاه بوده، به عقیده من استراتژی آقای مجیدی در مورد نتیجه گرا بودن کاملا درست است. یک نکته دیگر که باید آن را قبول کرد، فقر مهره کلیدی در استقلال است. به ویژه در خط میانی، استقلال یکی از ضعیف ترین تیم های لیگ به شمار می رود. جای خالی یک هافبک خلاق مانند مجتبی جباری یا علی کریمی در این تیم به شدت احساس می شود. به همین خاطر استقلال در این فصل به سختی گلزنی می کند و با نداشتن پلن مشخص در فاز حمله، در واقع با سلام و صلوات به گل می رسد. امیدوارم در فصل آینده با خرید مناسب این مشکل رفع شود.

رمضانی-استقلال

برگ برنده استقلال مقابل فولاد

قاسمی در رابطه با بازی پیش روی استقلال برابر فولاد نیز اظهار کرد: بنده پس از بازی رفت با ذوب آهن که با گلزنی یامگا همراه بود، پیش بینی قهرمانی استقلال با ۱۰ امتیاز اختلاف را کردم که هنوز هم روی حرف خود هستم. بعد از برد مهم اخیر، خوشبختانه استرس از روی استقلال تا حد زیادی برداشته شد. با این حساب من معتقدم که استقلال با خیالی آسوده تر به مصاف فولاد می رود. این حاشیه امنیت می تواند بسیار به استقلال در اهواز کمک کند و به نوعی برگ برنده آبی ها باشد. البته که بازی با فولاد چالش سختی برای استقلال خواهد بود و در این موضوع شکی نیست.

فوت کوزه گری مجیدی در بازی با شهرخودرو

پیشکسوت استقلال درباره عملکرد جوانان استقلال به خصوص حسین زاده در این فصل عنوان کرد: من اعتقادم این است که بازیکن جوان باید در نهایت جای فرد باتجربه تیم را بگیرد ولیکن این موضوع اصول و قاعده ای دارد. تعریف و تمجید بیش از حد از یک بازیکن مثلا ۱۶ ساله، می تواند تاثیر مخربی روی این بازیکن بگذارد؛ چون که ممکن است بازیکن خام و بی تجربه ظرفیت این تعاریف را نداشته باشد و عمر فوتبالی او سریعا تمام شود. به عنوان مثال آقای قلعه نویی در استفاده از بازیکنان جوان بسیار مهارت داشت. اگر یک بازیکن عملکرد بدی داشت، ایشان با برخورد مناسب بازیکن خاطی را اصطلاحا به خودش می آورد.

او در ادامه افزود: درمورد آقای حسین زاده، خاقانی و بقیه جوانان هم باید بگویم که بسیار مستعد و آینده دار هستند. حسین زاده در بازی با سپاهان واقعا خوب نبود و آقای مجیدی در تصمیمی مدبرانه، با نیمکت نشین کردن امیرحسین، او را در بازی با شهرخودرو به عنوان یار تعویضی به بازی آورد که همه دیدیم چقدر خوب و موثر عمل کرد و اصطلاحا ورق بازی را به نفع استقلال برگرداند. این تصمیم فوت کوزه گری مجیدی بود.

حسینی-و-غلامپور-ورضایی

رضایی می تواند تا سال‌ها دروازه استقلال را بیمه کند

او درباره عملکرد تیم دروازه بانی استقلال در این فصل گفت: روزی که من برای اولین بار بازی علیرضا رضایی را دیدم، مطمئن شدم که اگر این جوان خودش را حفظ کند، می تواند تا سال‌ها دروازه استقلال را بیمه کند. حضور چنین جوان شایسته‌ای موجب شده که عملکرد آقای حسینی هم با ثبات تر و مطمئن تر شود. این مطلب، اهمیت استفاده اصولی از آلترناتیو مناسب را نشان می دهد. به عقیده من در حال حاضر حسینی با این عملکرد، می تواند دروازه بان اول تیم ملی باشد.

قاسمی در ادامه اضافه کرد: تیم دروازه بانی استقلال در فصل جاری بسیار خوب ظاهر شده است. آقای حسینی در چند بازی از جمله بازی با پیکان به واقع ناجی استقلال شد تا تیم از کورس عقب نیفتد. به یاد دارم طی یک بازی در زمان مرحوم پورحیدری، آقای طباطبایی در حالی که فشار روی تیم بود دچار مصدومیت شد. من هم گرم نکرده به جای ایشان وارد بازی شدم، روی یک ضربه سر که آقای مومنی زد من توپ را از گوشه دروازه بیرون کشیدم و در انتها آقای پورحیدری گفت که این ۳ امتیاز را مدیون مسعود قاسمی هستیم. در برخی بازی ها تیم مدیون دروازه بان می شود و آقای حسینی هم به این شکل بسیار به استقلال کمک کرده است.

بهترین بازیکن این فصل استقلال

مسعود قاسمی در پایان در مورد بهترین بازیکن و موثرترین خرید استقلال در این فصل گفت: انتخاب بهترین بازیکن استقلال در فصلی که این تیم هفته های زیادی را در صدرجدول سپری کرد، واقعا سخت است. ولی اگر بخواهم نام یک بازیکن را که بیشتر شایسته این عنوان است بگویم، انتخاب من آقای حسینی است. بهترین خرید آبی ها نیز رافائل سیلوا بود که جای یزدانی را به خوبی پر کرد. البته من از خرید آقای ژستد گلایه دارم و معتقدم که خرید هوشمندانه ای نبود. عملکرد ژستد طوری بوده که انگار خیلی انگیزه بازی ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها