|
کدخبر: 233686

پورتو ستاره‌هایش را به حراج گذاشت/ نوبت به طارمی رسید

در آخرین اقدام نقل و انتقالاتی باشگاه پورتو، خسوس کرونا مدافع مکزیکی این تیم به باشگاه سویا اسپانیا منتقل شد.

فوتبال پورتو ستاره‌هایش را به حراج گذاشت/ نوبت به طارمی رسید

باشگاه پورتو به عنوان یکی از سه باشگاه بزرگ پرتغال همواره نقش پررنگی در بازارهای نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا بازی می‌کند و هر ساله چند بازیکن از این تیم راهی سایر کشورها می‌شوند.

پورتو در همین دو فصل اخیر به این رویه خود ادامه داده است. فصل گذشته و درست در روزهای ابتدایی حضور مهدی طارمی مهاجم ایرانی در پورتو، «الکس تلس» مدافع این تیم به باشگاه منچستریونایتد انگلیس منتقل شد تا یکی از بازیکنان برجسته در نقل و انتقالات تیم پرتغالی باشد.

امسال و با باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی اروپا، پورتو تا به اینجای کار دو بازیکن خود را به کشورهای ایتالیا و اسپانیا ترانسفر کرده است. ابتدا «سرجیو اولویرا» هافبک پرتغالی پورتو به صورت قرضی و با بند خرید دائمی در قراردادش راهی رم ایتالیا شد تا زیر نظر ژوزه مورینیو به فوتبالش ادامه بدهد.

خسوس کرونا مدافع و وینگر مکزیکی پورتو هم با باشگاه سویا اسپانیا به توافق رسیده و به زودی قراردادی چهار ساله با این باشگاه به امضا خواهد رساند. همچنین از مدت‌ها پیش بحث فروش لوییس دیاس مهاجم و وینگر کلمبیایی پورتو به تیم‌های لیگ برتری انگلیس از جمله لیورپول با مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون پوند در جریان بوده است.

با این فعالیت پورتو در بازار نقل و انتقالات اروپا بعید نیست به زودی نوبت به مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم هم برسد. طارمی که دومین سال حضورش در پورتو را تجربه می‌کند، در فصل نخست و در مجموع تمام مسابقات پورتو موفق شد ۲۳ گل به ثمر برساند و ۱۱ پاس گل بدهد. گل‌های او به یوونتوس و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا فراموش شدنی نیست به خصوص گل قیچی برگردان به چلسی که باعث شد طارمی در جمع سه نامزد برتر بهترین گل سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد و حالا او در مراسم فیفا و در کنار بزرگان فوتبال جهان حضور خواهد داشت.

این مهاجم ایرانی در فصل جاری هم در تمام رقابت‌ها برای پورتو ۱۱ گل به ثمر رسانده و هشت پاس گل داده است. با این آمار چشمگیر، بدون شک طارمی هم زیر نظر تیم‌های بزرگ اروپا قرار دارد و در صورت تداوم این روند تا پایان فصل، شاید انتقال او به یکی از تیم‌های سرشناس ایتالیا یا اسپانیا دور از دسترس نباشد.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر