|
کدخبر: 210684

حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: آقای اسکوچیچ الان وقت ناراحت کردن بازیکنان تیم ملی نیست اگر فوتبالیست ایرانی دانش فوتبالی ندارد شما هم می‌رفتید هدایت یک تیم بادانش را در دست می‌گرفتید.

فوتبال حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ

مهدی طارمی مهاجم ملی پوش تیم پورتو در واکنش به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ درباره بازیکنان ایرانی با انتشار توییتی کنایه آمیز نوشت: اشکال از جای دیگری است.

حسن روشن پیشکسوت تیم استقلال و بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین درباره وضعیت حضور استقلال در هفته اول مسابقات لیگ و پیروزی برابر هوادار و همچنین مسائل رخ داده در تیم ملی میان اسکوچیچ و مهدی طارمی اظهاراتی را مطرح کرد.

با این برد استقلال می‌توان آینده روشنی برای این تیم متصور شد؟

من بازی را ندیدم اما برد هفته اول برای شروع بد نیست. ولی نتیجه یک بر صفر مقابل یک تیم تازه لیگ برتری شده خودش به ما می فهماند که استقلال در این بازی خوب عمل نکرده است.

هیچ اطلاعاتی از بازی ندارید؟

خیر. فقط شنیدم که از جمع بازیکنان تازه وارد استقلال تنها همان حسین‌زاده خوب بوده که در دیدار با الهلال هم درخشید. تازه واردها باید خودشان را به سطح استقلال برسانند وگرنه در ترکیب این تیم جایی ندارند.

 شما در مراسم اختتامیه کلاس مربیگری A شرکت کرده بودید؟

بله. آنجا برای بچه ها حرف زدم و گفتم با توجه به دانش فوتبالی و شرایط مالی که نسل شما مثل آندرانیک تیموریان دارد امید فوتبال ایران به شماست.

چطور؟

متاسفانه ما در این سال‌ها دائماً مربیان دارای مدرک A درست می کنیم و بیرون می دهیم اما باز هم همان اکیپی که با دلال‌ها سر و کار دارند در لیگ برتر مربیگری می کنند. من به بچه های تازه مدرک گرفته گفتم باید بیایند و فوتبال را نجات بدهند. البته در جلسه‌ای که با عزیزی خادم داشتم هم گفتم که باید دست دلال‌ها را از فوتبال کوتاه کند. اینکه نمی‌شود ۱۶ تیم لیگ برتری ۱۶ مربی مشخص داشته باشند و فقط همان ها از این تیم به آن تیم بروند.

درباره دانش فنی صحبت کردید. خبر دارید اسکوچیچ گفته فوتبالیست‌های ایرانی دانش فوتبالی ندارند؟

دوست ندارم درباره تیم ملی حرف بزنم. چون در حال حاضر این تیم در مهمترین مسابقات خود برای صعود به جام جهانی است و هر تنشی در تیم‌ملی ممکن است آرامش کلی آن را به هم بزند و این توقع از سرمربی تیم ملی هم می رود که او در رأس همه، مانع از ایجاد ناآرامی در این تیم شود.

اما توئیت مهدی طارمی در پاسخ به اسکوچیچ این موضوع را تا حدی باز کرد. جایی که گفته بود فوتبالیست ایرانی دانش فنی دارد و ایراد از جای دیگری است؟

گفتم که ما باید آرامش را در تیم حفظ کنیم وگرنه قوز بالای قوز می‌شود. ما اگر با همین کره در سئول بازی کنیم سه یا چهار گل از آنها می خوریم. پس اگر اسکوچیچ آرامش تیم ملی را به هم بزند اول خودش را ضرر می‌کند. اصلاً یک سوال از اسکوچیچ دارم.

چه سوالی؟

او که می‌گوید سرمربی یک تیم بی دانش شده چرا اصلا آن را انتخاب کرد. خب از اول می رفت سرمربی تیمی می شد که دانش فوتبالی داشته باشد. در این که بچه های فوتبالیست ایرانی به لحاظ دانش فوتبالی در قیاس با فوتبالیست های طراز اول جهان پایین‌تر هستند شکی نیست ولی این توانایی را دارند که خودشان را با فوتبال روز دنیا وفق بدهند. شما مهدی طارمی در پورتو را با مهدی طارمی در تیم ملی مقایسه کنید.

این دو چه فرقی با هم دارند؟

مهدی طارمی وقتی در پورتو بازی می کند یکی از یازده بازیکن تیمی می شود که نمی توانید فرقی بین او و دیگران احساس کنید. پس چطور آنجا می تواند دانش فنی داشته باشد ولی در تیم ملی نمی تواند؟ دلیلش این است که در پورتو کنار ۱۰ بازیکنی فوتبال بازی می کند که همه در سطح بالای فوتبال بازی می کنند ولی ما در تیم ملی مان می بینیم که در برخی پستها عملاً چنین نیست.

 موضوع را درباره بازی مقابل کره تیم ملی چطور دیدید؟

ما جلوی کره جنوبی اصلا هافبک نداشتیم. بعد هم نمی‌دانم چطور قدوس بیچاره را به ایران می‌آورند و او را بازی نمی دهند؟ این هم برای روحیه خود قدوس بد است هم جایگاهش در تیم باشگاهی اش را خراب می‌کند.

چاره کار چیست؟

من قبلا به عزیزی‌ خادم گفته بودم که این تیم ملی یک دکتر روانشناس نیاز دارد اما حالا می بینم یک کمیته فنی قوی هم لازم دارد. یک کمیته که از اسکوچیچ بپرسد این چه تعویض هایی بود که انجام داد. اصلاً با چه هدفی تعویض کرد آن هم در دقیقه ۹۳!

تعویض دقیقه ۹۳ اغلب با چه منطوری انجام می شود؟

تعویض دقیقه آخر برای تیمی است که یک یا دو گل از حریف جلو باشد و بخواهد وقت بگذراند نه اینکه ما یک – یک بودیم. نه اینکه قایدی از نیم ساعت پیش بدنش را گرم کند و بعد در دقیقه اول وقت اضافه به میدان برود. کمیته فنی قوی باید از سرمربی تیم ملی جواب بخواهد. نمی‌دانم چنین کمیته ای داریم یا نه، اما اگر نیست عزیزی خادم باید همین امروز کمیته فنی را راه اندازی کند تا جلوی ضرر آینده را از الان بگیرد. اگر اسکوچیچ به کسی جوابگو نباشد خودش و در نهایت تیم ملی ضرر می کند. شاید این برای خود اسکوچیچ هم خوب باشد که او را متوجه اشتباهاتش کنند.

به عنوان سئوال آخر، درست است که اسکوچیچ می خواسته با این صحبت‌ها حال برخی از بازیکنان تیم ملی را بگیرد؟

الان که وقت حال گرفتن از کسی نیست. عزیزی خادم باید تا اوضاع خرابتر از این نشده به این موضوع ورود کند. ما ۲۰ روز بعد باید با لبنان بازی کنیم.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر