|
کدخبر: 267153 رویا رئیسی

گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با وزیر کشور؛

شهر هوشمند بحران را پیش‌بینی می‌کند

وزیر کشور گفت: شهر هوشمند می‌تواند بحران را پیش‌بینی کند. اگر بتوانیم سنسورهای لازم را در مراکز و سازه‌های مهم قرار دهیم، امکان تشخیص خرابی برای ما فراهم خواهد شد.

فناوری شهر هوشمند بحران را پیش‌بینی می‌کند

سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران Smart City Expo ۲۰۲۲ با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار)، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم در مصلی تهران افتتاح شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با گسترش نیوز گفت: شهر هوشمند می‌تواند بحران را پیش‌بینی کند. اگر بتوانیم سنسورهای لازم را در مراکز و سازه‌های مهم قرار دهیم، امکان تشخیص خرابی برای ما فراهم خواهد شد.

وحیدی اظهار کرد: در نقاط عبور و مرور سنسورهای هوشمند این توانایی را دارند که با اعلام خرابی مانع بروز حوادث شوند. همچنین در حمل و نقل و خروج از مناطقی که حادثه رخ داده است، حسگرهای هوشمند به موقع اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وزیر کشور ضمن اشاره به استفاده کاربردی از شهر هوشمند تأکید کرد: با اعلام هشدار و مشخص کردن راه‌های مناسب برای خروج، کمک به امدادگران در زمان حادثه می‌کنند. آنچه در یک شهر هوشمند استفاده می‌شود، باید در زمان بحران کاربردی باشد.

لازم به ذکر است که سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران Smart City ، دوازدهم الی چهاردهم تیرماه سال ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۷ در مصلی تهران با حمایت سازمان ها، اتحادیه ها، انجمن ها و نهادها در تهران با رویکردی نوین در ایجاد تعاملی سازنده و ایجاد همبستگی و هم افزایی ملی و بین المللی همزمان با روز جهانی شهرها برگزار می گردد.

ارسال نظر