|
کدخبر: 236026

زمان رونمایی از این ساعت هوشمند جدید

بر‌‌ اساس گزارشی تازه از جان پراسر، افشاگر خوش‌نام، گوگل در روز پنج‌شنبه ۲۶ مه ۲۰۲۲ (۵ خرداد ۱۴۰۱) رسماً پیکسل واچ را معرفی می‌کند.

فناوری زمان رونمایی از این ساعت هوشمند جدید

برای افرادی که پس از دو سال استفاده از آیفون ۱۱ پرو مکس به اندروید بازگشتند، سؤال بزرگ این است که از چه دستگاهی برای جایگزینی ساعت اپل استفاده کنند. به نقل از فون‌آرنا، انتظار می‌رود ساعت پیکسل گوگل که مدت‌ها در انتظارش بودیم، در سال جاری میلادی رونمایی شود.

در اوایل سال ۲۰۲۲ رندرهایی از طراحی دایره‌ای ساعت منتشر شد و چندی پیش جان پراسر، افشاگر معروف گفته بود که انتظار دارد این ساعت هم‌زمان با سری پیکسل ۶ معرفی شود که این اتفاق نیفتاد. سپس او گفت که گوگل تاریخ رونمایی را به سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ موکول کرده است.

اکنون، پراسر بار دیگر تاریخ رونمایی جدیدی را فاش کرده و می‌گوید که گوگل در روز پنج‌شنبه، ۲۶ مه (۵ خرداد ۱۴۰۱)، رسماً از پیکسل واچ پرده‌برداری می‌کند. بر‌ اساس تاریخ‌های مرسوم کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O، ساعت گوگل نیز احتمالاً در طول این رویداد معرفی خواهد شد.

همان‌طور که در مورد گوشی‌های پیکسل، آزمایش ویژگی‌های اندروید روی گوشی انجام می‌‌شود، ما تعجب نمی‌کنیم که ببینیم گوگل همین کار را برای Wear OS با پیکسل واچ انجام دهد. درحالی‌که اطلاعات زیادی در‌ مورد مشخصات این ساعت وجود ندارد، تصاویر بازاریابی و رندرها هر دو صفحه‌نمایش گرد با شیشه‌ی 2.5D و حاشیه‌های نه چندان بزرگ و یک دکمه در سمت راست ساعت را نشان می‌دهند.

هنوز نمی‌توان گفت که ساعت گوگل از چه ویژگی‌های مرتبط با سلامتی بهره می‌برد؛ اما یکی از رندرها صفحه‌نمایش ساعت را با ضربان قلب با اعداد بزرگ نشان می‌دهد. صفحه‌نمایش رنگارنگ است و به‌‌ نظر می‌رسد از طراحی Material You اندروید ۱۲ استفاده می‌کند که شامل رنگ‌های پاستلی روشن است. تأثیر رنگ روی ساعت هوشمند، واچ‌فیس‌ها را رنگین‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

پیکسل واچ قرار بود مدت‌ها پیش وارد بازار شود و در سال ۲۰۱۹ هنگام معرفی پیکسل ۴، شایعه‌ای در ثانیه‌ی آخر حاکی از آن بود که این ساعت هوشمند در رویداد Made by Google آن سال رونمایی می‌شود. در‌ نهایت این ساعت هرگز معرفی نشد و یکی از دلایل تغییر و تحولات ناامید‌کننده، عدم اعتماد گوگل به سیستم‌عامل Watch OS بود.

در نوامبر ۲۰۱۹، گوگل به‌عنوان زیرمجوعه‌ی آلفابت اعلام کرد که ۲٫۱ میلیارد دلار برای خرید Fitbit هزینه خواهد کرد و گفت که امیدوار است این خرید به بهبود سیستم‌عامل Wear OS کمک کند. در سال ۲۰۲۱ طی رویداد Google I/O، سامسونگ و گوگل با همکاری یکدیگر برای بهبود Wear OS، عملکرد سریع‌تر برنامه‌ها و بهبود عمر باتری ساعت‌های هوشمند افراد زیادی را شگفت‌زده کردند.

همکاری بین سامسونگ و گوگل شامل استفاده از بهترین ویژگی‌های سیستم‌عامل تایزن سامسونگ و سیستم‌عامل Wear OS گوگل و در‌‌ نهایت ترکیب آن بود. گوگل با انتشار توییتی در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۱ گفت: «ما بهترین‌های Wear OS گوگل و تایزن سامسونگ را در یک پلتفرم پوشیدنی یکپارچه ترکیب کرده‌ایم. با‌ این‌‌ کار، برنامه‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند، عمر باتری طولانی‌تر می‌شود و شما بیش از هر زمان دیگری می‌توانید از برنامه‌ها و واچ‌فیس‌های ساعت بهره ببرید.»

با رونمایی پیکسل واچ آینده‌ی گوگل، خط تولید پیکسل به رشد اکوسیستم خود شامل گوشی‌ها و ایربادها ادامه خواهد داد. اگرچه ممکن است تاریخ معرفی اولین پیکسل واچ گوگل تغییر کند؛ اما طبق این گزارش، پنج‌شنبه، ۲۶ مه، باید منتظر رونمایی آن باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها