|
کدخبر: 235829

آیفون ۱۵ پرو با قابلیتی استثنائی می آید

طبق اعلام یک تحلیلگر به نام «جف پو»، باید منتظر استفاده از دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس باشیم.

فناوری آیفون ۱۵ پرو با قابلیتی استثنائی می آید

در حالی که بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی به دوربین پریسکوپی مجهز شده‌اند، اپل هنوز در چنین مسیری گام برنداشته و آیفون‌ها توانایی زوم بالایی ندارند. اما حالا طبق اعلام یک تحلیلگر به نام «جف پو»، باید منتظر استفاده از دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس باشیم.

به گفته این تحلیلگر، اپل در حال مذاکره با شرکت «Lante Optics» است که انتظار می‌رود تامین‌کننده اصلی لنزهای پریسکوپی مورد استفاده در آیفون‌های ۲۰۲۳ باشد. به نظر می‌رسد اپل نمونه‌های اولیه این لنزها را دریافت کرده و تصمیم نهایی‌اش درباره آن‌ها را در ماه مه اعلام می‌کند.

دوربین پریسکوپی در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

در صورتی که این قطعات مورد تایید اپل قرار بگیرند، در مدل‌های پرو آیفون‌های ۲۰۲۳ شاهد استفاده از دوربین پریسکوپی خواهیم بود. بنابراین آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به گفته جف پو، اگر قراردادی میان اپل و Lante Optics منعقد شود، Lante Optics بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار می‌دهد که باعث افزایش چشمگیر درآمد این شرکت سازنده لنز می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارش‌ها درباره افزودن دوربین پریسکوپی به آیفون‌های ۲۰۲۳ هستیم. در گذشته تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» هم مدعی شده بود که اپل در آیفون‌های ۲۰۲۳ برای دستیابی به زوم اپتیکال بهتر از لنز پریسکوپی استفاده می‌کند.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی در برخی گوشی‌های هوشمند خود از دوربین پریسکوپی استفاده کرده‌اند و حداکثر زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم ترکیبی ۱۰۰ برابری را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

در نهایت باید بگوییم که فاصله طولانی تا معرفی سری آیفون ۱۵ داریم، بنابراین هنوز نمی‌توان چندان به گزارش‌ها پیرامون آن اطمینان کرد. اپل امسال از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی می‌کند و طبق شایعات، باید منتظر استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۸K در مدل‌های قدرتمند این خانواده باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها