|
کدخبر: 211353

صدای پرندگان اطراف خود را تشخیص دهید

تا به حال شده است به این فکر کنید که کدام پرندگان در اطراف خانه شما زندگی می‌کنند؟ آیا می‌خواهید بدانید پرنده‌ای که هرروز ساعت ۴ صبح شما را بیدار می‌کند از چه گونه‌ای است؟ امروز اپلیکیشنی را به شما معرفی می‌کنیم که کارایی آن مانند Shazam بوده و در عرضه چند لحظه جواب این سؤال‌ها را به شما نشان می‌دهد.

فناوری صدای پرندگان اطراف خود را تشخیص دهید

این اپلیکیشن که Merlin نام دارد توسط آزمایشگاه پرنده‌شناسی کورنل ساخته شده است. آزمایشگاه مذکور مقصدی سرگرم‌کننده و مفید برای دوستداران پرندگان است. هنگامی که این اپلیکیشن برای نخستین بار منتشر شد، ابزار مفیدی بود که می‌توانست به‌راحتی پرنده را با پاسخ دادن به پنج سؤال ساده در مورد رفتار یا ظاهر آنها شناسایی کند؛ از این سؤال‌ها می‌توان به «اندازه پرنده چقدر است؟» اشاره کرد.

اکنون، Merlin ابزار دیگری برای تعیین انواع پرنده در اختیار شما قرار می‌دهد. این قابلیت جدید برای زمانی که نمی‌توانید پرنده را ببینید و فقط صدای آن را می‌شنوید بسیار مفید خواهد بود. ویژگی شناسایی صوتی، این اپلیکیشن را برای دوستداران پرنده و کسانی که از دانستن اطلاعات بیشتر درباره این موجودات زیبا لذت می‌برند، بسیار کاربردی‌تر کرده است. اکنون حتی کسانی که در این مسیر نوپا هستند نیز می‌توانند به‌راحتی از Merlin استفاده کرده و پرنده‌های اطراف محل زندگی خود را شناسایی کنند.

Merlin همچنین یک پایگاه داده گسترده دارد که اطلاعات مختلفی در آن جمع‌آوری شده است. از مطالب موجود در این دیتابیس می‌توان به نقشه فوق‌العاده‌ای که نشان می‌دهد هرگونه پرنده به‌طور معمول کجا زندگی می‌کند و تمایل دارد به کجا مهاجرت کند، اشاره کرد. همچنین اپ مذکور دارای کتابخانه‌ای از فایل‌های صوتی پرندگان است تا شناسایی را کمی آسان‌تر کند.

چه به دنبال یک سرگرمی کاملاً جدید برای انتخاب هستید یا فقط می‌خواهید بدانید آن پرنده مزاحم چیست که هر روز صبح شما را بیدار کرده و نمی‌گذارد ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید، Merlin ابزاری کاربردی برای شناسایی صدای پرندگان است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر