|
کدخبر: 203178

ویژگی های جدید کروم ۹۴/ مرورگر خود را ارتقا دهید

گوگل امروز مرورگر کروم ۹۴ را منتشر کرد و با این کار برای اولین بار به جای انتشار آپدیت‌های شش هفته‌ای، پس از چهار هفته دست به انتشار آپدیت جدید زد. در این نسخه گزینه‌هایی از بخش تنظیمات تغییر کرده و حالت HTTPS-First سعی می‌کند همه سایت‌ها را با پروتکل HTTPS باز کند.

فناوری ویژگی های جدید کروم ۹۴/ مرورگر خود را ارتقا دهید

گوگل می‌خواهد آپدیت‌های امنیتی و رفع باگ‌ها را با سرعت بیشتری به دست کاربران برساند. کروم ۹۴ هم به همین منظور چرخه توسعه کوتاه‌تری داشته است. بخش تنظیمات در نسخه جدید کروم حالا دیگر به‌صورت یک صفحه پیوسته نیست. اکنون در صورت مراجعه به این بخش در هر زمان فقط یک منو را می‌بینید و بخش‌های مختلف برای دسترسی آسان در نواری در کنار صفحه قرار گرفته‌اند.

این شرکت برای معرفی قابلیت‌های جدید کروم به کاربران بخش جدیدی به نام What’s New را طراحی کرده است. کروم همچنین حالا حالتی به نام HTTPS-First دارد که سعی می‌کند روی نسخه‌های دسکتاپ و اندروید تمام سایت‌ها را با HTTPS باز کند.

کروم ۹۴ دسکتاپ با ویژگی Sharing Hub به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی لینک‌ها را کپی کنند، کد QR بسازند و صفحات را ذخیره کنند. به‌علاوه، بخشی به نام Share link to وجود دارد که امکان اشتراک‌گذاری محتوا در توییتر، فیسبوک، ردیت و سایر شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. برای فعال‌سازی این قابلیت باید فلگ chrome://flags/#sharing-hub-desktop-omnibox را فعال کنید.

اگر می‌خواهید وارد یک پروفایل کاربری جدید شوید، کروم با اعلانی به شما اطلاع می‌دهد که با این اقدام می‌توانید چه کارهایی انجام دهید. البته مرورگر گزینه دیگری خواهد داشت که در صورت تمایل برای ورود به حسابی به جز حساب اصلی کروم، بتوانید از حالت مهمان هم استفاده کنید.

نسخه iOS کروم ۹۴ از دانلود و اجرای فایل‌های mobileconfig. پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، کروم iOS تجربه کاربری افراد را ارتقا داده و حالا امکان انتخاب دسته جمعی صفحات برای انجام عملیات‌های مختلف را فراهم می‌کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر