|
کدخبر: 203033

گران تر از این موبایل ها نداریم!

اگر شما هم کنجکاو هستید که با گران قیمت ترین گوشی های جهان آشنا شوید، این مقاله دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید!

فناوری گران تر از این موبایل ها نداریم!

 در ادامه، به این موضوع می‌پردازیم که کدام گوشی ها در جهان بالاترین قیمت را دارند و اصلا چه ویژگی‌هایی این گوشی­ها را تا این اندازه دست نیافتنی می‌کند؟ با ما همراه باشید تا گران ترین گوشی های جهان، ویژگی‌های آن‌ها و قیمت آنلاین انواع گوشی موبایل آشنا شوید.

۱. Falcon Supernova iPhone ۶ pink diamond

این گوشی با قیمت ۴۸.۵ میلیون دلار، در رتبه اول گران قیمت ترین گوشی­های جهان قرار دارد؛ اما چه چیزی باعث می‌شود که تا این حد متمایز و خاص باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این گوشی، در واقع همان iPhone ۶ معمولی است، با این تفاوت که برند فوق لاکچری Falcon، آن را به‌وسیله مواد بسیار ارزشمند تزیین کرده و به‌صورت سفارشی به بازار عرضه می‌کند.

در ساخت این موبایل، از طلای ۲۴ عیار استفاده شده که تمام سطح آن را می­پوشاند. البته، دلیل اصلی قیمت بالای این گوشی، پوشش طلای آن نیست؛ بلکه چیزی که بیشتر از روکش طلا جلب توجه می‌کند، الماس بزرگ و صورتی رنگی است که در پشت آن قرار دارد.

فارغ از این موارد و خاصیت ضد هکی که iPhone ۶ pink Diamond دارد، این گوشی از لحاظ نمایشگر، دوربین، سخت افزار و بقیه مشخصات فنی، هیچ تفاوتی با iPhone ۶ معمولی ندارد. افرادی که می‌خواهند نسخه ارزان­تری از این گوشی را داشته باشند، می­توانند مدل­هایی که در ساخت آن از طلای رز گلد یا پلاتین استفاده شده و با الماس نارنجی یا آبی تزیین شده‌اند را تهیه کنند.

۲. Black Diamond iPhone ۵

این گوشی در سال ۲۰۱۳ توسط یک تاجر چینی ثروتمند و مشهور سفارش داده شده و توسط Stuart Hughes، جواهرساز معروف لیورولی، طی ۹ ماه ساخته شده است. روکش بیرونی این موبایل از طلای ۲۴ عیار بوده و در تزیین قسمت‌های مختلف آن، تعداد زیادی الماس­ دیده می‌شود.

طبق اطلاعات موجود، دکمه Home این آیفون با یک الماس سیاه ۲۶ قیراتی پوشانده شده و برای تزیین لوگوی اپل و کناره­های این گوشی، روی هم رفته ۶۰۰ الماس سفید به‌کار رفته که از این تعداد، ۵۳ عدد الماس نفیس فقط متعلق به تزیین لوگوی اپل در آن هستند.

طراحی منحصر به‌فرد این گوشی، باعث شده تا با قیمت ۱۵.۳ میلیون دلار، در لیست گران قیمت­ترین­ گوشی­های دنیا قرار بگیرد.

۳. IPhone ۴s Elite gold

این گوشی هم مانند Black Diamond iPhone ۵، از طراحی­های جواهرساز معروف، Stuart Hughes است و ۹.۴ میلیون دلار ارزش دارد. این موبایل، در واقع همان iPhone ۴s معمولی است به‌طوریکه از نظر دوربین، نمایشگر، سخت افزار و سایر مشخصات فنی هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد؛ فقط در تزیین iPhone ۴s Elite gold، از طلا و قطعات الماس بسیار نفیس استفاده شده است که آن را از یک گوشی معمولیiPhone ۴s متمایز می­کند.

برای تزیین لوگوی اپل و کناره­های این گوشی، از ۵۰۰ تکه الماس استفاده شده است که روی هم رفته ۱۰۰ قیرات هستند. همچنین، در ساخت پنل پشتی این موبایل، طلای ۲۴ عیار به کار رفته و لوگوی اپل نیز در قسمت پشتی گوشی با طرحی برجسته، با طلای ۲۴ عیار و ۵۳ عدد الماس مزین شده است.

دکمه Home در این گوشی از طلا ساخته شده و به وسیله یک الماس بزرگ ۸.۶ قیراطی پوشانده شده است. البته، این الماس می­تواند با یک الماس تک برش صورتی ۷.۴ قیراتی جایگزین شده یا به جای طلای ۲۴ عیار، از طلای رز گلد در ساخت آن استفاده شود که در این صورت قیمت گوشی به ۸ میلیون دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته جالب درباره این گوشی، به ساختار جعبه آن برمی‌گردد که ظاهری بسیار فاخر و سلطنتی دارد. این جعبه از پلاتین جامد ساخته شده و به وسیله چندین سنگ قیمتی و نادر مانند اپال، استار سان استون، روتیل کوارتز، چاروئیت و پیترسیت تزیین شده است.

۴. Gold striker iPhone ۳GS supreme

این گزینه هم از تولیدات کمپانی اپل و از طراحی‌های Stuart Hughesبه‌شمار می‌رود که صرفا برای یک تاجر استرالیایی ساخته شده و ۳.۲ میلیون دلار ارزش دارد.

در ساخت این گوشی از ۲۷۱ گرم طلای ۲۲ قیرات و تعداد ۲۰۰ الماس ارزشمند استفاده شده که از این تعداد الماس، ۵۳ عدد فقط در تزیین لوگوی اپل به کار رفته است. علاوه بر آن، دکمه Home این گوشی، به وسیله یک عدد الماس ۷.۱ قیرات تزیین شده که ظاهری بسیار زیبا و گران قیمت به آن می‌بخشد.

۵. IPhone ۳G king Button

این گوشی از برند اپل، توسط Peter Alisson، جواهرساز استرالیایی تزیین شده است و ۲.۵ میلیون دلار ارزش دارد. از جواهرات استفاده شده در در ساخت آن می‌توان به طلای زرد، سفید و رز گلد ۱۸ عیاری و ۱۳۸ عدد الماسی که برای تزیین لوگو و کناره­های گوشی به کار رفته اشاره کرد. همچنین، دکمه Home آن به وسیله الماس ۶.۶ قیراتی پوشانده شده است. تمام این جواهرات و طلاهایی که در تزیین این گوشی استفاده شده، آن را به یک کالای لوکس و گران تبدیل می‌کند.

۶. IPhone princess plus

این گوشی از برند اپل با مشخصات فنی مانند صفحه نمایش لمسی ۳.۵ اینچی، دوربین دو مگاپیکسلی و حافظه داخلی هشت گیگابایت، ۱۷۶.۵ هزار دلار ارزش داشته و در لیست گران­ترین موبایل­های دنیا قرار می‌گیرد. در این گوشی که متعلق به یک تاجر روسی است و توسط Peter Alisson، از طلا ساخته شده، ۳۱۸ قطعه الماس، درمجموع ۱۷.۷۵ قیرات الماس استفاده شده است.

۷. Caviar iPhone ۱۱ Pro Max Diamond Christmas Star

این گوشی هوشمند با لوگوی سیب ، در سال ۲۰۲۱ تولید شده و با مشخصات فنی مانند نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع OLED، دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی و iOS ۱۳، با قیمت ۱۳۷ هزار دلار، در لیست گران­ترین موبایل­های دنیا قرار دارد.

در ساخت پنل پشتی این گوشی از طلا استفاده شده و در مرکز آن، الماس بسیار براق ۳ قیراتی قرار دارد. درواقع، الماسی که در طراحی پنل پشتی این گوشی به کار رفته، معنای خاصی دارد و سمبلی از ستاره بیت اللحم است که گویا حضرت مسیح را راهنمایی می‌کند.

۸. Dior Reverie

این گوشی از برند Dior از کشور فرانسه، در سال ۲۰۱۱ ساخته شده و با نمایشگر ۳.۲ اینچی، دوربین پنج مگاپیکسلی و باتری ۹۰۰میلی آمپر ساعتی، ۱۰۲ هزار دلار ارزش داشته و یکی از گران­ترین موبایل های جهان است. در ساخت و طراحی این گوشی از طلا استفاده شده و ۱۵۳۹عدد الماس به ارزش ۱۸ قیرات در تزیین آن به کار رفته است.

کلام آخر

باید این نکته را درنظر بگیرید که این موبایل­ ها قابل خریداری نبوده و در انحصار برترین کلکسیون داران دنیا قرار دارند. خوب است بدانید که لوکس­ترین گوشی­های دنیا دقیقا همان کار گوشی­های عادی را انجام می­دهند و قیمت آن­ها فقط به واسطه برند و مواد ارزشمندی که در تزیین آن‌ها به کار رفته بسیار نجومی است. این مدل­ها در تعداد بسیار محدود تولید شده و در ساخت آن­ها از موادی مانند الماس، طلا و چرم استفاده می­شود.

منبع: وانانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها