|
کدخبر: 201550

یک ایرانی بلاکچین را به گوگل برد

یک شرکت بلاک چینی فعال در حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT) قراردادی را با گوگل امضا کرده است و قصد دارد با استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ای قدرتمند گوگل ظرفیت اکوسیستم خود را افزایش دهد. مدیرعامل این شرکت بلاک چینی یک کارآفرین ایرانی‌الاصل است.

به گزارش کوین تلگراف، گوگل، غول حوزه ارائه خدمات اینترنتی و شرکت کانادایی دی‌اَپر لبز (Dapper Labs) که در حوزه بلاک چین فعالیت دارد، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. قرار است دی‌اپر لبز با کمک گوگل امکان پشتیبانی از محصولات و خدمات نسل سوم وب (Web۳)، از جمله بازار توکن‌های غیرمثلی را به پلتفرم خود اضافه کند.

بر اساس گزارشی که نشریه فوربز (Forbes) منتشر کرده، قرار است به‌عنوان بخشی از این همکاری، گوگل کلود (Google Cloud) در نقش اوپراتور شبکه به پروژه بلاک چینی فلو (Flow) که متعلق به دی‌اپر لبز است، خدمات ارائه کند. با چنین ساختارِ مقیاس‌پذیری منابع لازم برای کل اکوسیستم توکن‌های غیرمثلی، بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک چین فلو تأمین می‌شود. جانت کندی (Janet Kennedy)، معاون گوگل کلود در آمریکای شمالی، گفته است که این همکاری چند ساله به دی‌اپر لبز کمک می‌کند تا فعالیت خود را از طریق «زیرساخت‌های امن و مقیاس‌پذیری» که گوگل برای آنها فراهم می‌کند، گسترش دهد.

گوگل همچنین شرایطی را برای توسعه‌دهندگان بلاک چین فلو فراهم کرده است تا راحت‌تر از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده کنند. همین مسئله به آنها انگیزه می‌دهد تا از میان رقبایی مانند آمازون وب سرویس (Amazon Web Services)، گوگل کلود را به‌عنوان اپراتور خود انتخاب کنند.

رهام قره‌گوزلو، مدیرعامل ایرانی‌‌الاصل دی‌اپر لبز، روز سه‌شنبه با خوشامدگویی به گوگل، خبر همکاری این شرکت با بلاک چین فلو را تأیید کرد.

بلاک چین فلو از برخی از محبوب‌ترین توکن‌های غیرمثلی بازار مانند ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot) و کریپتو کیتیز (CryptoKitties) پشتیبانی می‌کند. بنا بر گزارش فوربز، مجموعه ان‌بی‌ای تاپ شات تا فوریه امسال (بهمن ۹۹) ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشته است. این رقم تاکنون افزایشی ۳ برابری داشته و به نزدیکی ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است.

پیش از این برخی از ستارگان لیگ حرفه‌ای ان‌بی‌ای مانند مایکل جردن و کوین دورانت (Kevin Durant)، با پی‌بردن به پتانسیل رشد بلندمدت توکن‌های غیرمثلی، به جمع دیگر سرمایه‌گذاران دی‌اپر لبز اضافه شدند. دی‌اپر لبز توانست در مرحله تأمین سرمایه اولیه در‌مجموع ۳۰۵ میلیون دلار منابع مالی جمع‌آوری کند. ارزش این شرکت در آن زمان ۲.۶ میلیارد دلار بود.

توکن‌های غیرمثلی در کمتر از یک سال رشد چشمگیری داشتند و از بازاری کوچک و ناشناخته به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شدند. بازار توکن‌های غیرمثلی در ماه گذشته رکورد جدیدی ثبت کرد و فروش ۳۰ روزه آن به ۲ میلیارد دلار رسید.

امسال چندین شرکت فعال در حوزه توکن‌های غیرمثلی توانستند سرمایه‌‌گذاری‌های قابل‌توجهی دریافت کنند. شرکت ریکر (Recur) که در حوزه توکن‌های غیرمثلی فعالیت دارد، اخیراً با جذب سرمایه ۵۰ میلیون دلاری از سوی دفتر خانوادگی استیو کوهن (Steve Cohen) توانست ارزش اکوسیستم خود را به ۳۳۳ میلیون دلار برساند.

 

منبع: دیجیباتو

ارسال نظر