|
کدخبر: 200948

جنگ در بازار گوشی/آیفون۱۳، گلکسی S۲۱ سامسونگ یا شیائومی می ۱۱

اپل در رویداد ۲۳ شهریور از جدیدترین آیفون‌ها رونمایی کرد و هنوز زمان زیادی از معرفی دو پرچمدار جدید سامسونگ و شیائومی نگذشته است. گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ در برابر گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ و شیائومی می ۱۱، کدام گوشی سرتر است؟

فناوری جنگ در بازار گوشی/آیفون۱۳، گلکسی S۲۱ سامسونگ یا شیائومی می ۱۱

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در چهار مدل وارد بازار می‌شوند، اما کوچکترین عضو این خانواده یعنی آیفون ۱۳ مینی رقیب چندانی در بازار ندارد و به همین دلیل نمی‌توان آن را با دستگاه‌های زیادی مقایسه کرد. در مقابل، آیفون ۱۳ باید با گوشی‌های زیادی در بازار رقابت کند.

رقبای آیفون ۱۳ را گوشی‌های گلکسی S۲۱، شیائومی می ۱۱ و هواوی P۵۰ تشکیل می‌دهند که تمام آن‌ها از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند. آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶.۱ اینچی کوچکترین گوشی محسوب می‌شود و همچنین برخلاف سایر محصولات، رفرش ریت نمایشگرش به ۱۲۰ هرتز نمی‌رسد و ۶۰ هرتزی است.

آیفون ۱۳ همچنین به کوچکترین باتری مجهز شده و برخلاف رقبایش که دوربین اصلی سه‌گانه دارند، به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده‌ است. با این وجود، طبق ادعای اپل چیپ A۱۵ Bionic مورد استفاده در آن از تراشه‌های رقیب ۵۰ درصد سریعتر است. در جدول زیر مشخصات این گوشی‌های هوشمند را می‌بینید:

گوشی-جدید۱

مدل بعدی، آیفون ۱۳ پرو است که در بازار باید با گلکسی S۲۱ پلاس، شیائومی می ۱۱ پرو و همچنین هواوی P۵۰ پرو رقابت کند. آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی کوچکترین دستگاه در این میان به حساب می‌آید، اما همانند رقبایش رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد.

در حالیکه نماینده اپل، سامسونگ و شیائومی دوربین اصلی سه‌گانه دارند، هواوی P۵۰ پرو به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. آیفون ۱۳ پرو تنها گوشی هوشمند در این جمع است که در بالاترین نسخه از ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و همچنین در بالای نمایشگرش یک ناچ تقریبا کوچک با سیستم فیس آیدی به چشم می‌خورد. در جدول زیر مشخصات فنی این دستگاه‌ها را می‌بینید:

گوشی-جدید۲

در پایان با قدرتمندترین پرچمدارهای بازار روبه‌رو هستیم یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس، شیائومی می ۱۱ اولترا و گلکسی S۲۱ اولترا. این محصولات به جدیدترین و باکیفیت‌ترین قطعات بازار مجهز شده‌اند، هرچند نماینده سامسونگ و شیائومی عمر بالاتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس دارند.

این گوشی‌های هوشمند همگی به نمایشگر اولد غول پیکر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و دوربین اصلی سه یا چهارگانه دارند. آیفون ۱۳ پرو مکس به کوچکترین باتری مجهز شده، اما بیشترین حافظه داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت می‌توان آیفون ۱۳ پرو مکس را با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی سفارش داد. در ادامه مشخصات فنی این گوشی‌های هوشمند را می‌بینید:

گوشی-جدید۳

نظر شما درباره جدیدترین گوشی‌های اپل چیست؟ آیا خانواده سری آیفون ۱۳ می‌تواند به راحتی رقبایش را شکست دهد یا اینکه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی دست بالا را دارند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران گسترش نیوز در میان بگذارید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر