|
کدخبر: 199312

اپل طرفدارانش را از دست داد؟

نتایج نظرسنجی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از کاربران فعلی گوشی‌های آیفون تمایل به خرید آیفون ۱۳ دارند و ۶۴ درصد چنین قصد ندارند موبایل قدیمی خود را تعویض کنند، ۲۶ درصد نیز هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند.

فناوری اپل طرفدارانش را از دست داد؟

در این نظرسنجی که ۱۸۰۰ نفر از صاحبان گوشی‌های آیفون در آن شرکت کرده‌اند، از هر ۱۰ نفر کاربر آیفون تنها یک نفر قصد خرید آیفون ۱۳ را دارد. طبق اطلاعات منتشرشده گوشی‌های آیفون ۱۳ احتمالا مجهز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای با ماهواره‌های مدار پایین در شرایط اضطراری در برخی مناطق بوده و از دوربین بهبودیافته، باتری بزرگ‌تر و پردازنده سریع‌تر بهره می‌برد.

۲۷ درصد از افراد تمایل به خرید گوشی‌های آیفون ۱۳ به خاطر برخورداری گوشی از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، ۲۶ درصد از آن‌ها به دلیل وجود قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری بهتر این گوشی گوشی‌ها، ۱۵ درصد به دلیل بهره مندی از باتری بزرگ‌تر و ۱۴ درصد باقی‌مانده به دلیل پردازنده سریع‌تر این گوشی‌ها، چنین تصمیمی گرفته‌اند.

نظرسنجی‌ دیگری که در انگلستان منتشر شده، نیز نشان می‌دهد که تنها ۱۹ درصد از ۲۰۰۰ نفر از صاحبان گوشی‌های آیفون که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، مصصم به خرید گوشی‌های آیفون ۱۳ هستند. در مورد برخورداری گوشی‌های آیفون ۱۳ از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای باید بگوییم طبق برخی از شایعات منتشرشده کاربران این گوشی‌ها تنها در مواقع اضطراری می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند و گزارش‌های دیگری نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود این قابلیت در پرچم‌داران جدید آیفون اصلاً هنوز مشخص نیست.

از میان موارد بهبودیافته دوربین گوشی‌های جدید آیفون می‌توان به برخورداری از لنز بزرگ‌تر، سنسورهای بهبودیافته، لنز اولتراواید جدید با قابلیت فوکوس خودکار در حالت عکس‌برداری پرو و برخی از بهبودهای نرم‌افزاری مثل ProRes video برای ضبط ویدیوهایی که کمتر فشرده شوند و در هنگام فشرده‌سازی آن‌ها اطلاعات کمتری از بین برود.

طبق اطلاعات منتشرشده ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۸ تا ۲۰ درصد و ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو نسبت به آیفون ۱۲ پرو ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ البته با استناد به شایعات منتشرشده به دلیل برخورداری آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، انتظار می‌رود عمر باتری آن نسبت به مدل آیفون ۱۲ پرو چندان افزایش نیافته باشد.

انتظار می‌رود اپل در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در رویدادی از پرچم‌داران جدید اپل و اپل واچ سری ۷ رونمایی کند.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها