|
کدخبر: 196285

فناوری صدای فضایی دستاورد تازه کلاب هاوس

پیامرسان صوتی کلاب هاوس ویژگی صدای فضایی را راه اندازی خواهد کرد که به کمک آن مکالمات در فضای مجازی به محیطی واقعی تبدیل می شوند.

فناوری فناوری صدای فضایی دستاورد تازه کلاب هاوس

اپلیکیشن Clubhouse برنامه‌ای است که مورد حمایت شرکت سرمایه گذاری اندریسن هوروویتز قرار دارد و سال گذشته قابلیت ترند صوتی اجتماعی را به راه انداخت و مورد استفاده افراد زیادی از جمله سیاستمداران و افراد مشهور قرار گرفت.

کلاب هاوس با ویژگی‌هایی که دارد در رقابت با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند توئیتر و فیسبوک است و اکنون ویژگی جدید دیگری را نیز راه اندازی کرده است. این برنامه ویژگی جدید صوتی-فضایی را راه اندازی کرده تا صدا‌ها را از جهات مختلف پخش و مکالمات و اجرا‌های مجازی را به دنیای واقعی بیشتر شبیه کند.

این ویژگی جدید مانند صدای فراگیر به کلاب هاوس کمک می‌کند تا به اجرا‌ها و اتاق‌های سرگرمی که تعدادشان در این برنامه زیاد است، توجه بیشتری شود. جاستین اوبرتی، سرپرست فناوری این پلتفرم گفت: "بسته به تعداد بلندگو‌ها در هر اتاق و عوامل مختلف دیگر، فناوری برنامه به کاربران موقعیت مکانی می‌دهد تا صدا‌هایی را که در هدفون آن‌ها وجود دارد را بشنود. به عنوان مثال، در اتاق‌های کمدی، این فناوری بلندگوی اصلی را تشخیص می‌دهد و صدای شخص گوینده را در اولویت قرار می‌دهد، در حالی که صدای خنده افراد دیگر می‌تواند طوری به نظر برسد که گویی از طرف چپ و راست شنونده می‌آید."

وی افزود که فناوری فضایی همچنین تشخیص زمانی که کاربران مختلف در حال صحبت کردن هستند را آسان می‌کند، در حالی که کاربران پیش از این مجبور بودند با دقت بالا به سرعت و تن صدا گویندگان توجه کنند تا بتوانند صداها را تشخیص دهند.

دسترسی به کلاب هاوس در ابتدا تنها از طریق دعوتنامه امکان پذیر بود اما این اپلیکیشن اخیرا دسترسی را برای همه باز و اعلام کرده که در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰۰ هزار اتاق در این پلتفرم ایجاد می‌شوند که بالاتر از ۳۰۰ هزار اتاق تشکیل شده در ماه می است. بر اساس این گزارش، قابلیت صدای فضایی ابتدا برای کاربران نسخه iOS کلاب هاوس و سپس برای کاربران اندروید عرضه خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر